Hur blir man av med IE 5.5? Det är katastrof nu. IE kraschar hela tiden och drar med sig allting i kraschen. Jag kan inte använda min dator! Jag har försökt att installera om IE 5.5 men det hjälper inte. Jag kan inte heller avinstallera det. Vad ska jag göra? Jag vill ha tillbaka IE 5.0.
Känner mig så hjälplös fast jag använt Windows i 5 år.
Har åsså haft en del strul med IE5.5 (kör den i NT4 på jobb). Den hänger sig visserligen inte men en hel del andra udda beteenden som inte fanns i IE5.0.
Vet inte hur man gör för att bli av med den och lägga tebax 5.0 och jag kommer inte testa heller då jag inte vill riskera att behöva installera om jobb-datorn. Ett hett tips till de som inte ännu uppgraderat: GÖR INTE DET !!!
Uninstalling Internet Explorer 5.5 and Internet Tools Beta
You can uninstall Internet Explorer 5.5 and Internet Tools Beta by carrying out the following steps:
1. In Control Panel, double-click Add/Remove Programs.
2. Click Microsoft Internet Explorer 5.5 and Internet
Tools Beta, and then click Add/Remove.
3. Click Restore The Previous Windows Configuration,
and then click OK.
Testar du olika saker på din maskin Swey, så är detta ett bra tips:
Jag brukar avdela 2400MB till systemdisken och där installerar jag aldrig några program (utom w2k:s egna förstås)
Program installeras istället på D-disken och t.ex alla arbetsfiler på en E-disk.
En gång i veckan kör jag sedan Drive Image från http://www.powerquest.com på min systemdisk och lägger den speglingen på en annan partition, och om något oförutsett inträffar så tar det c:a 3 minuter att återställa hela systemet. Ganska smidigt med tanke på att alla inställningar i olika program, mailkonton, lösenord och allt annat som är av vikt, är tillbaka
Speciellt bra är det om man kör en image strax innan man testar ett nytt program.