SandmanMedlem sedan juli 2000112 inlägg Någon som vet hur man rensar adressfältet i Explorer, jag har tömt mappen tidigare, temporary internet files, temp o cookies men det ligger fortfarande vissa adresser kvar som t.ex. www.webforum.nu fast det gör i och för sig ingenting...
Jag kör win2000 och ie 5.5 om det har någon betydelse
------------------
/Sandman
bughawkMedlem sedan juni 20001 839 inlägg På samma ställe som man kan tömma cachen så kan man radera historyn... gör det ! 
------------------
Mvh Yrin Eldfjell
>>> Hemsida <<<
SandmanMedlem sedan juli 2000112 inlägg men jag har ju redan rensat allt, kört clear history och allt det där... fast det funkar ju ändå inte
------------------
/Sandman
bughawkMedlem sedan juni 20001 839 inlägg Skumt.. det brukar fungera för mig...
------------------
Mvh Yrin Eldfjell
>>> Hemsida <<<
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Kanske en dum fråga, but here it comes:
Har du startat om datorn? Annars ligger det ju kvar även om du tömmer cahcefilerna. Annars kan du testa att tömma .dat filerna manuellt.
------------------
---Jippi!---
-PeW-
SandmanMedlem sedan juli 2000112 inlägg Har startat om datorn efter rensning men det ligger fortfarande kvar. Vad heter .dat filerna som man ska rensa??
------------------
/Sandman
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Fel av mig. De .dat filer jag menade fungerade inte på w2k. Men en sökning i registret gav följande adress:
HKEY_CURRENT_USER/software/microsoft/Internet explorer/Typed URLs
Där var det bara att radera oönskade adresser. Fast det borde ju fungera med rensningen från IE:n.
------------------
---Jippi!---
-PeW-
SandmanMedlem sedan juli 2000112 inlägg I registret fanns inga av de adresser som visas i adresslistan... hmmm.
Det måste vara något skumt fel med min I.E eller så ligger felet någon annanstans, vad vet jag.
------------------
/Sandman
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Det var märkligt. Men jag testade detta på w2k och IE 5 så det kanske är annorlunda med IE 5.5?
------------------
---Jippi!---
-PeW-
SandmanMedlem sedan juli 2000112 inlägg Körde I.E 5.0 och I.E 5.01 innan och det var likandant när jag hade dem.
Det är nog min dator som är konstig 
------------------
/Sandman
Alpha IIMedlem sedan maj 20002 993 inlägg PeW, dte där med att tömma dat filerbna hur gör man det?
------------------
Alpha II
[Ahhhaaa]
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Det är nog min dator som är konstig
Det hänger på vilket operativsystem som körs.
SandmanMedlem sedan juli 2000112 inlägg Kör Win 2000
------------------
/Sandman
Hmm, om jag har förstått det här rätt så vill du få bort tidigare besökta siders adresser, i adressfältet....
i IE .... VERKTYG>INTERNET-ALTERNATIV>RENSATIDIGARE....
Det ska nog funka.....
------------------
Varför gör du alldrig som jag säger!!