cfMedlem sedan maj 2000376 inlägg Jag skulle vilja att Internet Connection Sharing körs igång på en W2k-burk, utan att någon behöver logga in på maskinen. Som det nu är verkar dessa services inte starta förrän man loggar in.
Har testat att byta mellan automatic och manual på de nödvändiga "servicearna" - men det verkar inte hjälpa.
Vad jag undrar är helt enkelt om det på något sätt går att styra vilka services som skall gå igång på datorn innan man loggar in som en användare, för att det skall räcka att bara starta datorn för att internetanslutningen skall delas ut.
------------------
CF
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Jag vet att jag någongång har sett ett freeware-program som kunde "göra om" vilket program som helst till automagisk service.
Inte mycket till hjälp, men i alla fall en virtuell riktning utpekad... 
PeleMedlem sedan juli 2000415 inlägg Eeehh?
Har jag uppfattat det rätt att du
vill ha en connection utan att logga
in?
Eller ska du bra vara uppkopplad?
(jävla rörigt dehär)
Jag har en LF-Connection som gör
att jag aldrig behöver logga in
utan jag klickar bra på den (om jag har stängt av den?) så är jag inne
"The Whole Time"
mvh/Pele 
[Redigerat av Pele den 20 aug 2000]
cfMedlem sedan maj 2000376 inlägg Nej, jag menar inte inloggningen för internetanslutningen, utan inloggningen på själva datorn som anslutningen är kopplad till (W2k-burk).
Jag delar alltså ut min internetanslutning (ISDN) över nätverket, så att de andra datorerna också kommer ut på nätet. "Huvuddatorn" (som alltså fungerar som en ISDN-router) ringer då upp internetanslutningen automatiskt när detta "efterfrågas" av de andra datorerna.
Problemet är att detta endast fungerar när man loggat in på "huvuddatorn", eftersom tjänsten "Internet Connection Sharing" i Windows 2000 inte går igång annars.
PeleMedlem sedan juli 2000415 inlägg Men?
Behöver du stänga av huvuddatorn då?
ja menar, om du sitter med en uppkoppling med din dator som server
ska du väl aldrig logga ut?
Eller är det hemmanätverk?
Mvh/Pele
cfMedlem sedan maj 2000376 inlägg I det här fallet är det inget alternativ att ha datorn på hela tiden, utan jag vill kunna få igång internetutdelningen enbart genom att "trycka på powerknappen" på datorn.
PeleMedlem sedan juli 2000415 inlägg Förstår!
Ska kolla lite så återkommer jag
(kanske?)
/Pele
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Har du prövat att ändra "automatic" till "system"?
cfMedlem sedan maj 2000376 inlägg Ja, det var det första jag provade, men det gick inte. Kanske är någon "underliggande" säkerhetspolicy i Windows 2000 som gör att detta inte fungerar utan inloggning?? För det är väl inte så att den inte startar någon service alls utan att man har loggat in???
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Det startas tjänster innan, däribland NETLOGON - annars vore det illa... 
För att göra konfigureringarna tror jag dock att du måste vara inloggad som administratör.
cfMedlem sedan maj 2000376 inlägg Ja, det är ju klart förstås - skrev först, tänkte sen 
Administratör är jag.
"I det här fallet är det inget alternativ att ha datorn på hela tiden..."
Varför inte logga in på datorn, och sen bara "låsa" den när du går därifrån,
Datorn går ner på väteläge och drar inte mycket ström om det nu är därför du inte vill ha den på 365/24
?
------------------
____
MVH
/C