webForumDet fria alternativet

2 frågor!

10 svar · 359 visningar · startad av MAGGE

MAGGEMedlem sedan aug. 2000604 inlägg

Första frågan är, hur gör man för att få ett internt mailsystem på ett företag? Vilket program? Hört att det finns nåt i Windows? Andra frågan är, kan jag via ett program typ Netbus sitta hemma hos mig och arbeta med program i en annans dator?

------------------
Ericsson T28 luktar underbart!

stoffe-2kMedlem sedan apr. 20007 795 inlägg

(1)
"alla" E-post servrar, klarar av att köra som intern e-post, MS Exchange är den som oftast används i NT miljö.

(2)
nja, det finns bättre program för fjärstyrning än Netbus...

------------------

____
MVH
/C

[Redigerat av stoffe-2k den 18 aug 2000]

MAGGEMedlem sedan aug. 2000604 inlägg

MS Exchange är det nåt som följer med windows? Vilka är bättre än Netbus? Funkar det att jobba i en annan dator med ett sådant program?

------------------
Ericsson T28 luktar underbart!

MuzzafarathMedlem sedan apr. 20001 474 inlägg

(Skrev ett "remote control" program för några månader sen, men det är ganska oanvändbart ).

pc Anywhere skall visst vara bra...

PerMedlem sedan dec. 1999259 inlägg

MS Exchange följer inte med Windows 9x men om du t.ex. köper Windows NT SBS så kommer den med. Annars kan man köpa det som ett fristående program.

Windows 2000 med Exchange 2000 är ett mycket perfekt system. Men som sagt det kostar en hel del, men man får mycket för pengarna

------------------
- Per

nää... Exchange följer INTE med WindowsNT4 men SBS , Det finns ingen e-post server som följer med windows.'

Nja, om det går att jobba med något program vet i katten, man måste ha mycket_bra förbindels mella datorerna, det är enligt mitt tycke smärtsamt att köra pc Anywhere mfl. över 10Mb LAN !! och att köra över modem 56k skulle jag aldrig göra !!

____
MVH
/C

blev visst dubbelt
____
MVH
/C

Mr CleanMedlem sedan juli 200055 inlägg

Ms Excange duger åt små företag. Men ta ett så pass stort företag som Ericsson. Där är Excange värdelöst.

Send mail. är vad jag har hört det bästa på marknaden.

------------------
Varför gör den inte som jag säger!!!

nja, att Exchange skulle vara "dåligt" för stora företag vet jag inte riktigt om jag håller med om, man kan "clustra" flera Exchange servrar och då få bättre kapacitet ...

Visst sendMail som följer med dom flesta UNIX baserade OS är inte dåligt men inte alltid lika användarvänligt...

Förövrigt så använder Ericsson Exchange

Received: from SMTP ([IP.IP.IP.IP]) by esealnt409.al.sw.ericsson.se with Microsoft SMTPSVC(5.0.2172.1);

____
MVH
/C

[Redigerat av stoffe-2k den 19 aug 2000]

Mr CleanMedlem sedan juli 200055 inlägg

-Stoffe 2k-

Ja, Ericsson använder Excange, men de går på oxå knäna. Pratar ofta med en kunsult just på Ericsson och killen som föreslod att de skulle använda Excange jobbar inte kvar där längre.

------------------
Varför gör den inte som jag säger!!!

RikardMedlem sedan dec. 19998 623 inlägg

Och, jag är en av de konsulterna som har varit inkopplad på Ericsson och jag säger motsatsen...
Sen finns det en del servrar som är felkonfigurerade men vems fel det är vet jag inte och det känns ganska onödigt att reda ut för min del.
Dessa felkonfigurationer har dock tagits upp i och med organisationen.

[Redigerat av Rikard den 20 aug 2000]

Genererad på 776 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb