webForumDet fria alternativet

Uppspelning av musikskivor fungerar ej.

Windows

8 svar · 390 visningar · startad av Matti

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg
Frågan#1

Hm.. jag har haft detta problem sedan jag köpte datorn men jag har inte orkat bry mig. Jo, det är så att när jag lägger in en musik-cd i dvd:n eller i brännaren så fryser Windows (efter att jag försökt spela upp en låt), om jag har tur kan jag få ut skivan och slippa reboota men oftast så fryser datorn.. När jag provade att spela upp en skiva i BeOS fungerade det utmärkt (förutom att jag inte hörde något ljud eftersom BeOS inte stödjer mitt ljudkort..)..

Någon som vet vad som kan vara fel? Jag använder Windows 98, cd-skivor med data går att använda utan problem så jag antar att det måste vara någon inställning nånstans eller nåt..? Jag har kollat kablarna från dvd:n till ljudkortet och dom sitter som dom ska göra..

------------------
*skolka håltimmen*

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

[lite_hämnd]Det som har hänt är att något har blivit fel. [/lite_hämnd]

------------------
// Niklas

Den som har mest prylar när han dör vinner

..

------------------
*skolka håltimmen*

Medlem sedan juni 20001 839 inlägg

Det fryser sig !?

det är skumt... Och det _borde_ ha fungerat i BeOS, eftersom cdaudio-ljud går genom en speciell kabel!

Men.. jag hade detta problem förut med en dator... Det var helt enkelt så att data-affären hade GLÖMT att sätta in sladden mellan ljudk och CD!

tss..

Men iaf, kolla det, det kan vara ditt problem!
Men det är inte säkert... bl a eftersom du säger att den fryser sig... kanske sitter sladden fel !?

------------------
Mvh Yrin Eldfjell
>>> Hemsida <<<

Jag har kollat sladden ett antal ggr Det borde inte vara pga. sladden eftersom man normalt sett borde kunna lyssna på musik genom att sätta in hörlurar i dvd:n, eller hur? Och det fryser ju som sagt inte i BeOS utan där spelas skivan upp helt normalt.

------------------
*skolka håltimmen*

Skumt.. Hårdvaruinkompabilitet ?

Såvitt jag vet så finns det ingen inställning i windows för sånt här...

------------------
Mvh Yrin Eldfjell
>>> Hemsida <<<

..men, är det inte lite konstigt att samma problem finns på både brännaren och dvd:n när det går att läsa dataskivor utmärkt?

------------------
*skolka håltimmen*

Säg det som inte är konstigt...

Med Linux är det en hel del iaf...

Fast Windows är inte förskonat...

------------------
Mvh Yrin Eldfjell
>>> Hemsida <<<

Hm, kollade en sak nu.. det går bra att spela upp skivor i BeOS och lyssna med hörlurar men inte med högtalare så det måste vara sladden som är paj... ska ta en sladd från en annan dator och kolla om det fungerar bra.

------------------
*skolka håltimmen*

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)