InsiderMedlem sedan jan. 2000978 inlägg Jag vill gärna ha lite tips på hur man kan frigöra mer utrymme på hårddisken. 
I katalogen C:\Windows\Temp finns det 18 filer med namnet ~PST#### (olika sifferändelser). Dessa filer tar tillsammans upp 60MB. Kan man kanake ta bort dessa filer???
Tacksam för svar.
SpenderMedlem sedan juni 2000468 inlägg temp-filer är riskfritt att ta bort, men 60meg hit eller dit är ju inte så mycket ändå.
------------------
Joakim Rosenqvist
ChavezMedlem sedan maj 20001 953 inlägg Det beror ju helt på hur mycket man har och röra sig med

------------------
<A HREF="mailto:djungelfredde@spray.se">Mvh Chavez
</A> UIN: 73975020
Ah jävlar också, Windows hjälp filer skapar halv-temporära filer när man klickar på "sök", kom ihåg att de tog upp en sisådär ~100 mB innan jag tog bort, om jag bara kunde komma ihåg filändelsen... FTS var det! Fast var försiktig när du tar bort dem!
[Redigerat av Muzzafarath den 13 aug 2000]
bughawkMedlem sedan juni 20001 839 inlägg .fts har jag aldrig hört talas om! 
Däremot .gid ....
------------------
Mvh Yrin Eldfjell
>>> Hemsida <<<
InsiderMedlem sedan jan. 2000978 inlägg 60 MB blir ju några mp3-filer i alla fall 
Går det att konvertera filsystemet?
Jag vill minnas att jag läste nåt sånt nån gång...
bughawkMedlem sedan juni 20001 839 inlägg Beror ju på vad du har nu... Om du kör fat16 och har Win98 kan du ju köra fat32 convertion guide eller nått... (Om du har w98 och inte redan f32, KONVERTERA!
)
------------------
Mvh Yrin Eldfjell
>>> Hemsida <<<
Windows 95B+ kan också klara av FAT32 partioner...
[Redigerat av Muzzafarath den 13 aug 2000]
bughawkMedlem sedan juni 20001 839 inlägg Visst... Men då måste man partitionera om, eller sätta in sin disk i någon kompis dator som har W98, eftersom W95B inte har någon inbyggd converter!
------------------
Mvh Yrin Eldfjell
>>> Hemsida <<<
...När win95b+ kom så fanns det i converter att ladda ner från MS den togs sedan bort när win98 var på G...
men om du letar lite på på "nätet" så hittar du nog programet på någon Tweak sida 
------------------
____
MVH
/C
Jo, men folk som har Win95B brukar ha FAT32 från början ändå (man kunde ju inte köpa B versionen, den kom bara med nya datorer)...
jo, NÄSTAN_ALLA hadde FAT32 från början... fick själv en dator med FAT16 framför mig bara för ett par måndar sen och den var "för installerad" med win95B
humm... fans "convertern" inte med i PLUS paketet..
?
____
MVH
/C
[Redigerat av stoffe-2k den 14 aug 2000]
[Redigerat av stoffe-2k den 14 aug 2000]
InsiderMedlem sedan jan. 2000978 inlägg Hur kollar man om man har FAT16 eller 32?
Kan det bli nåt strul om man konverterar?
Jag har W98...
[Redigerat av Insider den 15 aug 2000]
Om du högerklikar på en hårddisk i "Den här datorn" och väljer egenskaper så står där vilket filsystem du har.
nja, att konverter en disk till FAT32 är inte 100% riskfritt, ta back-up FÖRST!
------------------
____
MVH
/C
WiNNeMedlem sedan maj 2000192 inlägg Vägra använda Windows FAT32 konverter!!!
Kör PowerQuest Partition Magic istället. Den rular !!!
------------------
winne.net