PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Testade att lägga in betan på w2000 professional. Men hårddisken låter som en skördetröska och allt går väldigt trögt. Är det vanligt eller är det betan som är buggig? Kan det vara BIOS? kort : BH6 med AWARD bios och 440 chipset. Övrigt: PII 350,256 Mb Ram, 10G Ultra 33. Med NT4 fungerar i alla fall allt bra, men jag funderade på att uppgradera till W2000, men om det ska vara så här undrar man ju...
------------------
---Jippi!---
-PeW-
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Kolla Task Manager och ta reda på vilken process det är som belastar systemet.
(Högerklick på Aktivitetsfältet eller Ctrl+Shift+Esc)
PerMedlem sedan dec. 1999503 inlägg Hej !
Det är inte så att du råkar ha igång en indexeringstjäns ? Det kan du kolla om du väljer Kontrollpanelen > Administrationsverktyg > Tjänster > Indexing Service. Om denna är igång så rekommenderar jag dig att stänga av den för att slippa allt tuggande på HD:n 
------------------
-Per
jujujuju.
Kör inte betan. Betor är aldrig riktigt bra.
------------------
------------------
Min hemsida
Min mailadress
Whisky, om Anders själv får välja - min slogan.
Bam without Spam - ännu ett motto.
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Eeeh... jo. Betor brukar fungera suveränt.
Pyttemjuk tycker jag ofta leverar bättre Golden Candidates än skarpa produkter. 
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Tja...jag skippade w2000 och återgick till NT4...men vill ju kunna uppgradera så småningom. Problemet jag haft är inte som så att hdd jobbar oftare än annars utan den jobbar hårdare...och det är redan från skratch när datorn startas om under installationen och framåt. Till en början tänkte jag att det behövdes defragas men det hjälpte ju inte. Svårt att förklara kanske, men jämför med en bilmotor och man plockar bort en tändkabel... Jag letade febrilt efter någon drivis till 440 chipsetet på intels sida, men hittade zero, verkar som att man ska ha Intel 820...
Hursomhelst så åkte w2000 ut och jag kör på NT4 igen och hårddisken spinner mjukt. What is this????
------------------
---Jippi!---
-PeW-
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Som Per skrev, det kan ha varit indexeringstjänsten... Den kan få hårddisken att låta som ett tröskverk första timmarna. När den väl är klar så blir det tystare än tidigare och dessutom går det undan att söka... 
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg OK! Ska kolla det!
Tack för alla svar!
------------------
---Jippi!---
-PeW-
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Åh! Ingen orsak, det är vad vi är till för. 
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Hej igen!
[meddelande]
Vad det än var så försvann det när jag slängde in office 2000...
[/meddelande
------------------
---Jippi!---
-PeW-