Jag tänkte att det nog var dags med en ordentlig defragmentering av mina hårddiskar och drog igång det medföljande defrag-programmet till Win98.
Programmet startade med meddelandet "kontrollerar disken", sen stod den så och tuggade i 30-40 minuter utan att något hände med procenträknaren så jag tröttnade och slog av programmet.
Vad beror detta på och har ni tips på något bra free/shareware defragprogram som funkar bättre?
------------------
1010011010 - The binary number of the beast
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Hur stor är din hårddisk eller snarare partionerna på den och vilket filsystem kör du?
mvR
Jag kör FAT32. En partition på 5 och en på 4 Gb.
Det konstiga är att det funkade utmärkt att köra defrag på 4 Gb's partitionen.
Kanske beror den enorma tiden på att jag inte kört defrag på över 1.5 år? Jag skall testa att låta den stå på hela dagen och se om det händer något.
------------------
1010011010 - The binary number of the beast
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Det låter troligt. Gör det. Skulle det fortfarande vara problem, återkom.
mvR
Förmodligen var ett program aktivt i bakgrunden, då startar diskfragmenteraren om igen från 0%. Detta hände mig alldeles nyligen och jag fick leta ganska länge innan jag hittade en plugin i winamp som var aktiv. Så kolla först att inga program är aktiva innan du kör diskfragmenteraren. Det är också nödvändigt att stänga av eventuella skärmsläckare o dyl.
Mvh/Sokrates
Tack för tipset! Jag testa igen och se till att inga program snurrar.
freddaMedlem sedan jan. 2000415 inlägg Senaste gången jag skulle defraga tog det runt 4 timmar att köra igenom huvudhårdisken som ligger på ca 4Gb, jag har verkligen gjort mitt bästa för att förstöra den 
Låt inte skärmsläckaren gå på heller, jag tror att den börjar om då också.
------------------
Fredda | Ironoak
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Det är riktigt. Skärmsläckare är också förödande...
mvR