QazMedlem sedan feb. 2000211 inlägg Jag har fått lånat en dator med Win 2000 på. Problemet är att den gode teknikern som instalerade operativet åt mig är osäker på om det var en beta eller full version av Win 2000 som jag fick. Hur vet jag vilket det är? Om det är en beta gissar jag att det finns en "tidsbomb" nånstans på 120 eller 90 dagar? Hur vet jag när den "bomben smäller"? Och vad händer?
Jo, jag ska självklart skälla lite på mannen i fråga och köra in en skarp version, men jag är nyfiken 
Ver nummret jag har hittat är 5.00.2195
WiNNeMedlem sedan maj 2000192 inlägg I alla Win2K beta versioner (och även Windows Millennium) står det ett versions nummer och build nummer längst ner till höger på desktopen, ovan klockan.
Om du har en ocrackad beta står det där, är det final versionen saknas den texten. Vissa knäckta versioner har denna text bortplockad. Jag vet inget annat sätt att kolla om det är en beta (därmed inte sagt att det inte finns andra sätt).
Jag kör också version 5.00.2195 och vad jag vet är det final versionen
------------------
-------------------------
http://winne.home.dhs.org
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Det är riktigt. Den skarpa versionen är Build 2195, vilket du kan få fram genom att köra programmet WINVER
mvR
QazMedlem sedan feb. 2000211 inlägg Det ryckte jag har hört ( och som jag tycker verkar helt osannolikt) om att det ska finnas två 2195 stämmer m a o inte?
Jag gissar att man får samma info i systemhanteraren?
Jag kanske ska ta och vara lite snällare mot min kolega än jag hade tänkt mig 
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Njae...
Om du inte börjar räkna MultiLanguage edition som en och den vanliga som två... 
mvR
NätetMedlem sedan maj 20004 inlägg Jag kör Win2000 skarp Svensk och den har 5.00.2195