angelicaMedlem sedan juli 2013281 inlägg Jag ska försöka hjälpa en vän, en äldre man med begränsad erfarenhet av datorer, att bli av med detta viruset.
Här uppstår en intressant situation.
Jag har gjort lite research, men datorn går inte att starta i felsäkert läge. Både utan och med nätverkskoppling.
Det är inte heller samma bild som de som finns på Google, här.
IP numret måste vara påhittat för datorn är inte kopplad till Internet.
Det nya är webbkameran, samt möjligen en del av texten. Det står "2.500.000" kronor på vännens dator medan på Internet, till exempel här, står det en miljon.
Ja... Vad göra!?
Här, http://knyt.se/blog/tag/kriminalpolisenheten/ är några inlägg daterat till den 23 september 2013.
angelicaMedlem sedan juli 2013281 inlägg Jag har lyckats med bedriften att installera Linux Ubuntu Desktop på en USB-pinne och med den kan jag starta den sjuka datorn.
Men då undrar jag, var hittar jag "startmappen" i Windows? Här är det Win 7 som avses.
Sen har jag försökt att installera någon form av antivirus i Ubuntu, men det går bra ända till det ska komma till avslut, där går jag bet varje gång. Min fantasi börjar ta slut!!
Jag har sökt och läst om allt möjligt på Internet...
Ominstallera datorn kanske är enklast?
angelicaMedlem sedan juli 2013281 inlägg Ja, det är kanske det bästa...(??)
Jag ska höra med den äldre mannen i morgon om han har någon cd-skiva för Windows.
Annars har jag kommit rätt långt. Det finns ett bra antivirus program för Ubuntu men jag förstår inte hur man installerar och kör program i en dator med Ubuntu.
Men det måste givetvis gå så jag får kolla på forum för såna saker!
angelicaMedlem sedan juli 2013281 inlägg