Hej!
Jag köpte en windows 8 skiva på kjell och company. Den första jag fick var helt repig och jag trodde det var därför den inte funkade. Så jag bytte, men denna funkar inte heller :(
Ställde in i bios att datorn skulle boota upp från skivan. Men läsaren bara låter lite och kommer aldrig upp i "högvarv" som den gör när den börjar läsa en skiva ordentligt. Sedan efter ett tag så ger den upp :P
Har jag bara haft sjuk otur och fått två trasiga skivor eller vad kan vara felet? :OO
QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg Kan du boota på andra skivor?
jodå, det var så jag installerade xp
b242569Medlem sedan sep. 20051 760 inlägg Är det xp du har nu? Tidsmässigt kommer ju win 7 mellan xp och 8. Det kan väl inte vara så att man måste ha win7 installerat :OO Kolla vad det står för systemkrav.
Tack för svaret b2. Men det borde inte krävas windows 7. Läst om sådana där uppgraderingsskivor som kräver windows 7 dock. Kan de ha gett mig fel sort? Hur tar man reda på det. :P Det står inte så mycket förutom massa rättigheter på förpackningen.
Min dator klarar dessutom systemkraven, det är jag ganska säker på ;)
LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg Det skall inte vara några problem om man gör en helt ny installation.
Ta backup på det väsentliga egna med hjälp av en extern hårddisk eller DVD.
Formatera och kör på W8 så skall det gå ganska snabbt!
Annars lägger du in Linux först. Då skall du se att MS har bråttom att ta över hårddisken ;-)
SilvioFMedlem sedan juni 2000547 inlägg Vet inte om detta funkar, men det borde gå att ladda ner installationsprogrammet från Microsoft och köra installationen på så sätt.
xtremeMedlem sedan juli 20002 056 inlägg Kan du öppna skivan i Windows xp? Kan du det är det inget fel på skivan. Testa kopiera över skivan med Windows 8 i Windows xp till ett usb minne och boota från minnet.
Nope det går inte heller :( den körs liksom aldrig igång.
prplxrMedlem sedan juni 2012582 inlägg Om andra skivor går att läsa är det ju ytterligare en skiva som är paj. Microsoft har, som nämnts tidigare, en downloader/installer att tanka. Det är den jag använt mig av. Har för mig att den ligger på MSDN, alternativt checkar du bara https://www.windows.com
xtremeMedlem sedan juli 20002 056 inlägg
noshornin skrev:
Nope det går inte heller :( den körs liksom aldrig igång.
Du har testat att andra skivor fungerar så att det inte är din läsare? Du skriver att det gick för Windows XP men det är ju förmodligen ett bra tag sedan. Folk använder sina läsare så sällan idag att man knappt märker när de går i sönder ;)
Nej, jag installerade xp nu precis. Så läsaren funkar. Ska gå upp till dem i helgen igen och se om jag kan få pengarna tillbaka. Sedan köper jag direkt på microsoftshemsida istället :P
SilvioFMedlem sedan juni 2000547 inlägg Testa annars att gå ttill http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/how-to-download#1TC=t1 oc haldda ner isntallationsprogrammet direkt.