webForumDet fria alternativet

Google calender synk med PC

12 svar · 1 948 visningar · startad av Mr T

Mr TMedlem sedan maj 20071 061 inlägg

hej !

Kör mest mac, och där är iCal 100% i synk med Googels Calender. Nu skulle jag vilja ha ett lika smidiga program på frugans PC maskin.

Några förslag ?

Tack på förhand !

prplxrMedlem sedan juni 2012582 inlägg

Microsoft Outlook.

voigtann1Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

Jag har för mig sett att man kan göra det i Thunderbird med.

Det törs jag inte uttala mig om, men du kan mycket väl ha rätt, voigtann1. Outlook VET jag av egen erfarenhet att det fungerar, dock. Men så är det ju den ekonomiska aspekten också, alltid värt att pröva Thunderbird, antar jag. :D

Outlook och Outlook express, som redan finns på maskinen, är inte samma sak antar jag ?

Thunderbird.... Ett nytt mailprog kommer inte frugan gilla (Hon har ju redan Outlook Express)

Finns det inget BARA kalender ?

(Förlåt om jag låter otacksam. stort tack för tippsen)

PotetaMedlem sedan maj 20053 911 inlägg

Jag har säkert missförstått frågan men varför går hon inte bara in på Google Kalender via en webbläsare? Jag använder den dagligen i jobbet och gör så.

:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Finns det kalenderfunktion i Thunderbird..? Aldrig sett och jag hittar den inte heller. Vardå?

Poteta skrev:

Jag har säkert missförstått frågan men varför går hon inte bara in på Google Kalender via en webbläsare? Jag använder den dagligen i jobbet och gör så.

Försöker komma på ett bra svar på den mycket relevanta frågan :)

Jag känner väll att det är smidigare med ett program som BARA gör SIN funktion, nämligen att visa en kalender. detta hellre än att starta en browser, gå till en sida, logga in och sedan klicka sig fram till en kalender. Jo man kan lägga bokmärke och ha browsern minnas login och lösen, men jag är rädd att hon velar bort sig för att man kan göra det. (Min fru är bra på det omöjliga. Den perfekta användaren att hitta fel..... :birp )

voigtann1Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

:stefan: skrev:

Finns det kalenderfunktion i Thunderbird..? Aldrig sett och jag hittar den inte heller. Vardå?

Nja, det finns något som heter Lightning till den, annars är det http://www.mozilla.org/projects/calendar/sunbird/ från mozilla :)

:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Najs, den ska jag titta lite närmare på, men en snabbkoll på deras screenshots visar ingen möjlighet till en "widget" som ligger på skrivbordet?

Idag har jag en gammal ångdriven sak som heter Rainlendar som egentligen är suverän. Olika sorters påminnelser i olika färger, går att ställa in på alla möjliga sätt - men den synkar inte mot Google och i slutändan mobilen. Det saknar jag!

Mr T skrev:

Outlook och Outlook express, som redan finns på maskinen, är inte samma sak antar jag ?

Korrekt. Outlook Express är det som idag heter Live Mail och är "bara mail-funktionen" från Outlook.

Tack för tippset om Sunbird. Kör det som "stand alone" och funkar toppen (dom 10 min jag konfigurerat det och testat det).

perforumMedlem sedan maj 201310 inlägg

Håller med föregående talare.

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)