webForumDet fria alternativet

Hur söka efter program i Windows 8?

7 svar · 2 359 visningar · startad av Poteta

PotetaMedlem sedan maj 20053 911 inlägg

Jag vet sökkommandot flagga+f och F3 men om jag använder det så hamnar man på att söka efter filer. Finns det något kortkommando som gör att jag direkt hamnar i rutan som söker efter program (eller appar som det verka heta i 8:an)?

metalboyMedlem sedan jan. 2005953 inlägg

Det är bara att börja skriva när du är på startskärmen.
http://www.youtube.com/watch?v=iKDZ7CVKgt8

Suveränt!
Inte helt lätt att komma på trots sin enkelhet... Jag har kört win 8 några veckor och lär mig nya saker varje dag. Har svårt att förstå de som gnäller över den här versionen faktiskt. Jag gillar den! (y)

prplxrMedlem sedan juni 2012582 inlägg

Poteta skrev:

Suveränt!
Inte helt lätt att komma på trots sin enkelhet... Jag har kört win 8 några veckor och lär mig nya saker varje dag. Har svårt att förstå de som gnäller över den här versionen faktiskt. Jag gillar den! (y)

Jag håller med. Windows 8 är suveränt! :birp

Jag har en fråga till. När jag klickar på t.ex. en musikfil så startar W8:s egna musikspelare. Samma sak om jag klickar på en filmfil, då startar windows program för video. Så långt allt bra men hur sjutton stänger jag av windows spelare igen?
Alltså om jag har Utforskaren uppe och klickar på musik.mp3 så startar musikspelaren.
För att komma tillbaka till utforskaren igen brukar jag trycka windows-flaggan och sedan klicka på skrivbordet. Kan man inte bara stänga av musikspelaren enkelt?

prplxrMedlem sedan juni 2012582 inlägg

Peka högst upp på skärmen, klicka och håll ned vänster musknapp och "dra ned" programmet på skärmen och släpp.

Var det det du syftade på?

LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg

Det finns en liten fin App Windows 8 Tips och tricks !
Den är på engelska med verkar vara bra!

prplxr skrev:

Peka högst upp på skärmen, klicka och håll ned vänster musknapp och "dra ned" programmet på skärmen och släpp.

Var det det du syftade på?

Yes!
Jag har inte dragit ända ner förut. Tack!

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)