webForumDet fria alternativet

Språk ändrat till ryska

6 svar · 1 048 visningar · startad av Matsakii

MatsakiiMedlem sedan mars 2005265 inlägg

Jag har en kompis som pluggar i Italien och hon kan lika lite om Windows som jag :) På eget bevåg försökte hon installera något antivirus program. Då ändrades hennes språk i Firefox till Ryska och hon fick en toolbar med nått mail.ru

Hon har avinstallerat antivirus programmet och extension mail.ru i Firefox, men menyer osv. är fortfarande på Ryska och vad jag förstår finns där inga andra add-ons att a bort. Jag är inte i Italien så försöker hjälpa henne över Skype.

Vad kan ligga kvar och skräpa?

(Alla andra program är som de ska)

Mr. N.Medlem sedan sep. 20025 507 inlägg

Den där burken lär ju vara helt fullsmetad med virus och malware nu. Jag skulle säga åt henne att installera om maskinen, förmodligen enklast och säkrast. Hon bör ju inte använda den för att logga in någonstans hursomhelst.

MatsakiiMedlem sedan mars 2005265 inlägg

Det gamla standardsvaret när man har Windows frågor :) . Nej hennes trial av ett antivirus program gick precis ut. Därför försökte hon installera ett nytt.

Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Ta datorn till närmsta datorföretag och be dom rensa.

clarkbonesMedlem sedan feb. 20013 023 inlägg

Använd teamviewer (googla) för att koppla upp dig mot hennes dator, och försök hitta Control Panel>Region And Languages (kan heta annorlunda beroende på Windows version) för att ändra tillbaka till rätt språk

civilpolisenMedlem sedan dec. 2009872 inlägg

Kör AVG ... funkar skapligt.
Klicka inte på olika saker.
Funkar så-där...

aasahMedlem sedan mars 20034 471 inlägg

Matsakii skrev:

Jag har en kompis som pluggar i Italien och hon kan lika lite om Windows som jag :) På eget bevåg försökte hon installera något antivirus program. Då ändrades hennes språk i Firefox till Ryska och hon fick en toolbar med nått mail.ru

Hon har avinstallerat antivirus programmet och extension mail.ru i Firefox, men menyer osv. är fortfarande på Ryska och vad jag förstår finns där inga andra add-ons att a bort. Jag är inte i Italien så försöker hjälpa henne över Skype.

Vad kan ligga kvar och skräpa?

(Alla andra program är som de ska)

Tyvärr finns det åtskilliga VIRUS/TROJANER/annat SKRÄP som påstår att det är antivirusprogram idag. Har man fått in ett sådant i datorn måste antingen någon verkligt kunnig person rensa den, eller om man vet vad programmet heter kan man söka efter lösningar online. Dock måste man då kunna avgöra vilken info som kommer från skumma program och vad som är äkta borttagningstips. Dessutom måste man ha tillräcklig koll för att förstå borttagningstipsen för att kunna/våga använda dem. Annars riskerar man att bara göra saken värre medan viruset eller malware:n överlever. Om man inte vet hur man ska göra eller bara har virusets namn på ett för en själv oläsligt språk är det bättre att rensa den och börja om. Tyvärr!

Jag har precis ägnat en vecka åt att ominstallera alla program i en dator sedan denna åkt på ett virus från underjorden som totalsabbade Windows m.fl. körbara filer. (n) x( Det är INTE kul, men helt nödvändigt!

136 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)