Hej,
Jag har fått min första PC maskin med Windows 7 home premium. Jag har bara kört Mac innan så jag har två viktiga frågor till mina nya Windows vänner :)
1. OS är på Svenska, men jag vill ha det på Engelska. Funkar det med samma licens nummer?
2. Jag har några program som bara klarar Windows XP. Jag har försökt installera, men det går inte. Finns det någon fix för det till home premium versionen?
Jag har så klart googlat lite, men svaren jag hittat är inte så tydliga.
2. Du kan installera en Windows XP virtuellt och köra programmen därifrån som om dom vore installerade i Windows 7...
...men om programmen skrivna för ett OS som är över 10 år gammalt så är jag övertygad om att det finns nya program som gör ett bättre jobb och dessutom funkar i Windows 7 :)
1. Aouch, så då måste jag göra en "clean install" som skriver över allt gammalt? :( Synd det går inte som på OS X att bara välja annat språk?
2. Provade linken du gav och valde Home Premium. Då fick jag:
You are not eligible to download Windows XP Mode. You must have Windows 7 Professional, Enterprise, or Ultimate to run Windows XP Mode. To upgrade visit Windows 7 Anytime Upgrade.
1. Det går som sagt bara med Ultimate och Enterprise.
2. Klicka på länken: "Don’t need XP Mode and want VPC only? Download Windows Virtual PC without Windows XP Mode." Så får du ner Virtual PC, sen får du installera din egna XP-licens.