webForumDet fria alternativet

Nätverkskort visas inte

Windowsur Windows

8 svar · 980 visningar · startad av Jojoxx

Medlem sedan juni 20004 308 inlägg
Frågan#1

Jag har råkat ut för ett intressant fenomen. Jag har en helt ren (ominstallerad) XP-installation på en Acer med ett Realtek nätverkskort. Drivers är installerade för nätverkskortet och det syns i enhetshanteraren, men det syns inte under nätverksanslutningar. Någon som varit med om det och vet vad det kan bero på?

Medlem sedan juni 20031 837 inlägg

Vissa bärbara väljer att dölja det om det inte finns en kabel inkopplad till det.
Varför det är så vet jag inte men har märkt det när jag skulle kolla mac-adressen.

Ok. Kabeln är i. Har även talat om att Windows inte får stänga av enheten i strömsparläge.

So far no change.

Medlem sedan nov. 201112 inlägg

Jag har också haft precis samma problem med en Acer. Lämnade dock in den till arbetskollegan och han lyckades ordna det. Kan kolla om jag kan få tag på honom (han jobbar inte kvar på samma jobb) och se om han kommer ihåg vad han gjorde.

Ja, kan du fråga utan att behöva anlita detektiv för att hitta honom så gärna :)

Medlem sedan nov. 201112 inlägg

Sorry ingen hjälp därifrån, du får nog fortsätta leta. Hoppas det löser sig!

Medlem sedan feb. 2010177 inlägg

vet inte om det är till någon hjälp, men har du installerat drivers för moderkortet oxå? För jag hade ett liknande problem med en asus laptop, men när jag då installerade om alla drivers så började det funka för mig.

Jag skall testa det. Återkommer med resultat. Tack så länge.

Japp, det gjorde susen. Tackar!

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.25f56b17
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)