webForumDet fria alternativet

Kan ej ladda ner drivrutiner i Win 7.

0 svar · 688 visningar · startad av Poteta

PotetaMedlem sedan maj 20053 911 inlägg

Jaha, då var det dags igen.
Efter ominstallation av Win 7 håller jag på att tanka hem drivisar och uppdateringar. I vissa fall (uppdatering av Lightroom, uppdatering av musen m.m.) funkar nedladdningen bra till det är dags att spara filen. Då blir nedladdningsrutan röd och det står:

"Filensnamn.exe rapporterades som osäker. Läs mer."

Klickar jag på Läs mer finns ingen information tillgänglig. Filen går inte att spara, bara ta bort. Det är inte mitt antivirusprogram utan någon fånig inställning i Win som jag inte hittar. UAC har jag stängt av hoppas jag, själva stapeln är iaf neddragen så långt det går. Var ska jag börja leta?

/edit
Efter lite googlande kan jag konstatera att både UAC och Windows brandvägg är avstängda.

/edit
Firefox gick fint att ladda ner (även det en .exe-fil) så det borde inte vara problemet. Det går bra att tanka hem Lightroomuppdateringen med FF så problemet ligger alltså i IE.

/edit
Jag fortsätter på den inslagna vägen och svarar mig själv. :P
Jag skiter i IE tills vidare. Nu fungerar Chrome och min skrivare fint ihop, vilket de inte gjorde förut. Får se om jag stöter på några problem med Chrome, om inte så kör jag med den istället.

136 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)