webForumDet fria alternativet

Hur gör jag för att rensa bort lite späck från disken med win7 installation på.

Windows

1 svar · 1 243 visningar · startad av Mysko

Medlem sedan juli 20071 068 inlägg
Frågan#1

Jag har googlat en del om hur man ska bete sig för att rensa bort lite onödiga filer från win7. Som bekant så samlar win7 och vista på sig en massa i mappen
Temporary Internet Files och winsxs, jag har sammanlagt 13GB som jag inte kommer åt bara en massa onyttigt späck som hotar att dra ner min dator till obrukbart skick.
När jag köpte mitt SDD minne så hade jag inte en tanke på att win7 är som en ond gökunge som bara blir större och större, även fast att man inte medvetet sparar nått på disken. Har hört att det ska vara ännu värre med vista.

Jag har försökt rensat Temporary Internet Files mappen, men det verkar inte gå nå bra. Winsxs mappen saknar jag rättigheter att rensa, men det går nog att ändra på det.

Jag har läst att man rensar winsxs mappen på egen risk, nån som har gjort det?
Är lite desperat för jag har bara 3 fria gigabyte kvar på disken. För 1 månad sedan när det var panik sist så lyckades jag skaka loss 9 GB genom att rensa Temporary Internet Files-mappen, men det verkar inte funka nu. Nu en månad senare så har gökungen win7 nästan fyllt igen hela tomrummet med skräp.
På disken ligger bara win7 och nödvändigaste programmen.

Detta ämne kanske redan är avhandlat ber om ursäkt i såfall.

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

testa: http://www.piriform.com/ccleaner

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)