Ber så hemskt mycket om uräskt om jag har lyckats läggat tråden på fel ställe. Men är det så så får någon vänlig individ flyttad den dit den ska.
Jo, jag har en syrra som har fått en dotter, och då tänkte vi ge morsan en webcam i juklapp för att kunna sitta uppkopplad med Skype. Allt för att morsan ska få se sin dotter dotter så mycket som möjligt. Så jag och syrran tänkte då att vi skulle ta och köpa ett sett, med webcam och ev en microfon till morsan. Men vi vet väl inte direkt vad man ska köpa för att få ut så mycket som möjligt för pengarna.
Det vi har tänkt, det är att lägga ut en fem hundra spänn på en webcam och en ev microfon. Ev om webkamran har en inbyggd microfon så kan vi lägga ut mer pengar på webkameran än om vi skulle köpa en webkamera och en microfon tillsammans.
Jag har varit in till NetOnet och snokat, och sett att dom har en webkamera med inbyggdmiicrofon för en 499 spänn.
http://www.netonnet.se/art/dator/dataljud_och_webcam/webcam/trust-widescreen-hd-webcam/125287.3080/
Det skulle ju kunna vara något. Men för att få ut något av det hela så tänkte jag höra med er om ni har något tips på en bra webkamera och en matchande microfon för en fem hundra spänn för att sitta ute med Skype