PeddaMedlem sedan juni 20006 032 inlägg Sitter och försöker installera XP Pro på en helt ny hårddisk men den vill inte boota från CD'n.
Hjälper inte att gå in i bios och välja att den ska boota från CD'n och jag får inte heller upp "press any key to boot from CD" som man brukar.
Fattar nada...
ZaimanMedlem sedan dec. 20014 239 inlägg 1. Har du någon annan skiva som du kan provboota? Ifall det är fel på skivan.
2. Provat boota den skivan i den annan dator? Ifall det är fel på cd spelaren.
LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg Om du har win7 installerat kan disken inte tåla XP
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg ...testa om det funkar med sticka
...på vissa datorer kan man trycka typ F8 eller F12 för att få upp en meny att välja boot-enhet, men det lär väl inte hjälpa kan jag tänka mig
CoccozzMedlem sedan apr. 20032 072 inlägg Kolla Zaimans nummer ett är mitt tips. Har felsökt problem med boot-cd som i slutändan visat sig bero på skivan, det är onödig tid...
PeddaMedlem sedan juni 20006 032 inlägg @Zaiman - Ska testa skivan på en annan dator.
@Lasp - Det är en helt ny disk, alltså inget som kan störa.
@Danny - Har tryckt F12 och valt att boota från CD, men som sagt, det hjälpte inte.
Får testa mer i helgen för nu hinner jag inte. Ska sätta mig i bilen kl 6 imorgon bitti för att köra 90 mil. :bla
PeddaMedlem sedan juni 20006 032 inlägg Har testat nu på en annan maskin, verkar som det var fel på skivan.
Ska testa med en annan skiva vid tillfälle.
Om det handlar om en bränd skiva, leta efter fingeravtryck på den. För ett tag sen upptäckte jag hur känsliga just vissa brända skivor är för smuts. Jag trodde en skiva hade blivit dålig, men sen torkade jag av den (med en glasögontrasa för att vara exakt) och då funkade den utmärkt igen.
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg ...jepp. Optiska skivor är rätt känsliga faktiskt. Jag råkar alltför ofta ut för dålig bränning så jag tar ALLTID verifiering. Men nu var det ju inte det som problemet iofs, men smuts på skiva och/eller läsare är riktiga bovar också, samt repor givetvis.
En sak du kan prova då är att rippa skivan i ImgBurn, går det, då borde det vara ok (?)
PeddaMedlem sedan juni 20006 032 inlägg Nu snurrar datorn igen efter att jag bootat med en annan skiva.
Men nu är det dags att se vad som hänt med dotterns dator, men det tar jag i en egen tråd. ;)