Tja,
Jag har en mapp som jag delar med några kollegor på jobbet. I mappen finns det massa olika filer. Jag vill kunna hålla reda på om det sker några ändringar i mappen, t.ex. ha en textfil där det automatiskt skrivs in om det tas bort eller läggs till filer. Vet någon om detta går att fixa? Och hur?
pebiMedlem sedan jan. 2005327 inlägg Det känns som det bästa vore väl att versionshantera filerna via subversion eller något sånt.
Då kan man ju inte bara se att de är ändrade utan även om det behövs plocka fram en annan version.
annars kan man iallafall om det är ett AD slå på loggning på vem som raderar filer, men det ger ju ingen möjligthet att backa versioner, så jag skulle säga versionshantering, på samma sätt som man gör med källkod, för det funkar ju i princip precis lika bra på vilka filer som helst, dokument, källkod, eller vad som helst. Principen är ju den samma.
/pebi
Man behöver inte se vem som gör vad, eller kunna backa versioner. Det handlar bara om att jag vill se när nya filer läggs till, eller tas bort.