webForumDet fria alternativet

Drivrutiner till delldator, fast med windows xp

Windowsur Windows

12 svar · 714 visningar · startad av F_I_C

F_I_CMedlem sedan jan. 200293 inlägg

Har tyvärr fått en total blackout så kan inte komma på hur jag löst detta problemet tidigare.

Har nämligen den dell dator som bara levereras med vista och således har de bara drivrutiner till vista på sin hemsida.. :(

Har lyckats lösa de flesta drivrutinerna ändå men ljudet har jag gått total bet på. Har tidigare lyckats lösa ljudet men kan inte alls komma på hur det gick till.

Har en DELL XPS 420.

Någon som har en ideé på lösning?

pebiMedlem sedan jan. 2005327 inlägg

Det är kanske inte ett Dell ljudkort, XPS ska väl vara deras typ "gamer serie".

Så det är väl ett creative eller något.

Så om inte annat borde du väl kolla på Dells sida vad det skall vara för kort och hitta driver från tillverkaren, t. ex. Creative Labs eller så.

/pebi

QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg

Vet du vad det är för ljudkort så kan du ju gå direkt till tillverkaren och tanka ner drivrutinen.

Har varit inne och tittat lite och jag har ingen aning om vad det är för ljudkort.
Kunde dock via min servicetag få fram följande

"INBYGGT LJUDKORT MED DOLBY DIGITAL 7.1-K"
Dock vet jag inte vilket moderkort jag har.

Har även problem med att få nedstånde att fungera.
"DELL UTÖKAT USB-MULTIMEDIETANGENTBORD"

Irriterande att jag lyckas innan men inte kan komma ihåg hur jag löst det.. :(

Om du går till enhetshanteraren och letar upp enheten, tar egenskaper på den också under fliken information så väljer du maskinvaruid och postar vad det står. Så kan vi säkert reda ut vad det är för något.

Kör engelskt OS men förmodar att det är informationen under "Details" som du syftar på.

HDAUDIO\FUNC_01&VEN_1002&DEV_AA01&SUBSYS_00AA0100&REV_1000\5&32A03E54&0&0001

Mig säger det tyvärr inte mycket.. :(

Har varit inne på dessa tidigare och den undre hade jag installerat tidigare.
Testade att köra den översta först men hade nyare servicepack än det som fanns i uppdateringsfilen så den avbröt med hänvisning att nyare version redan fanns i systemet.

Installerade om den undre filen igen men fick tyvärr ingen effekt. :(

Någon annan ideé ?

Ursäkta det blev ett sent svar.
Körde guiden utan lösning på problemet.. :( Dött som i graven fortfarande!

LoLoMedlem sedan feb. 20072 750 inlägg

Istället för att gå igenom allt igen, så läs gärna denna tråd, ljudet har kommit tillbaka där. http://www.webforum.nu/showthread.php?t=177247
Och detta inlägg http://www.webforum.nu/showpost.php?p=1495516&postcount=34

auntenMedlem sedan maj 20101 inlägg

I vilken ordning ska drivrutiner installeras?

Hej på er, jag är sprillans ny här, hittade forumet när jag googlade på drivrutiner.

I hopp om att få tillbaka usbfunktionen som försvann när jag satte i min ipod x( så har jag precis formaterat min Dell Inspiron 9200. Problemet är att cdn med drivrutiner har jag lånat ut och hon hittar den inte, så jag måste hämta dem på dells hemsida.

När jag hämtar filerna vill Dell att jag ska spara dem om .iso, men måste jag inte då ha ett program som kan ta hand om isofiler?

Efter att ha surfat runt lite här så förstår jag att jag via servicetagen kan få reda på vilka drivrutiner jag behöver, men kan jag göra det från en annan dator??

Hoppas på hjälp från er.

Mvh Sonia

LoLoMedlem sedan feb. 20072 750 inlägg

aunten skrev:

Hej på er, jag är sprillans ny här, hittade forumet när jag googlade på drivrutiner.

I hopp om att få tillbaka usbfunktionen som försvann när jag satte i min ipod x( så har jag precis formaterat min Dell Inspiron 9200. Problemet är att cdn med drivrutiner har jag lånat ut och hon hittar den inte, så jag måste hämta dem på dells hemsida.

När jag hämtar filerna vill Dell att jag ska spara dem om .iso, men måste jag inte då ha ett program som kan ta hand om isofiler?

Efter att ha surfat runt lite här så förstår jag att jag via servicetagen kan få reda på vilka drivrutiner jag behöver, men kan jag göra det från en annan dator??

Hoppas på hjälp från er.

Mvh Sonia

Hej och välkommen till wF.
Starta gärna en ny tråd istället för ditt problem.

mvh

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.29ac60f6
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)