Jag har under åren samlat på mig alla teckensnitt jag har hittat som varit snygga, roliga, eleganta och på andra sätt användbara.
Först undrar jag om det verkligen är så att datorn blir slö ju mer teckensnitt man installerar? Går verkligen uppstarten så pass mycket långsammare att det är olidligt?
Dessutom, nu har jag så många (tusentals) att det inte går att få nån överblick. Finns det något program som kanske sorterar in dem efter utseende, stil eller liknande?
So on, Fontonizer is the easy to use font viewer, Font Scanner, Font Manager with posybilities of printing of font sets, sorting, etc. in one useful tool. You can use this font software for design and art work, for home photos and congratulations printing.
Verkar ju bra, så får du ordning på alla fonter och kan kategorisera dom, jämföra osv och kanske upptäcka dubletter. Tror jag ska ladda ner det här programmet själv faktiskt, har ungefär 70 fonter som jag blandar ihop hela tiden.
Red/ Installerade just fontonizer, wow, vilket bra program, nu får man ju äntligen ordning på allt. (=