webForumDet fria alternativet

Kan jag uppgradera från windows 7 ultimate RC till windows 7 pro?

Windows

3 svar · 1 291 visningar · startad av xtreme

Medlem sedan juli 20002 056 inlägg
Frågan#1

Hade först windows 7 ultimate beta och uppgraderade till windows 7 ultimate RC utan att behöva installera om allt. Som ni vet går prövotiden ut nu och undrar om jag kan uppgradera till windows 7 pro (full) utan att behöva installera om allt. Vad jag hört så är det bara serienumret som skiljer versioner åt så då bör det väl inte vara ngt problem att uppgradera från RC till full trots det är en nedgradering från ultimate till pro.

Edit: Vet att färsk installation är att föredra men varken orkar eller har tid med det nu.

Medlem sedan feb. 20041 816 inlägg

Tror inte att det funkar att ned/uppgradera till andra versioner än den man har installerad. Får du tag på en Ultimate-nyckel får det att ändra byggnummer i en textfil för att få installationsprogrammet att köra en update men det funkar inte med olika versioner av operativet.

Medlem sedan feb. 20072 750 inlägg

Hack to Upgrade Windows 7 From Beta or Pre-RC to RC (70xx to 71xx) Version Directly
...It’s expected that the next development milestone of Windows 7 – Windows 7 RTM will also be blocked from upgrading directly from Windows 7 RC. If so, the hack above can be used to skip the version check too.
http://www.mydigitallife.info/2009/04/22/hack-to-upgrade-windows-7-from-beta-or-pre-rc-to-rc-70xx-to-71xx-version-directly/

Medlem sedan feb. 20041 816 inlägg

Precis, det var den metoden jag menade. Den funkar inte mellan olika versioner av Windows 7 utan man måste gå till och från samma variant (ultimate till ultimate, pro till pro etc).

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)