Tror jag körde Windows XP, hittade en skiva, men vet inte om det är den rätta, jag stoppade in cd-skivan, och startade datorn, den frågade om jag vill starta från cd-skivan, jag sade ja, och därefter kom samma meddelande upp igen, det som kom upp tidigare.
Det gick inte att starta Windows på grund av ett konfigurationsproblem på hårddisken. Det gick inte att läsa från angiven startdisk. Kontrollera startsökvägen och disken. Kontrollera i dokumentationen för Windows om konfiguration av hårddisken och referensmanualen till maskinvaran för tilläggsinformation. Det gick inte att starta.
http://support.microsoft.com/kb/305595/sv
*Skapa en startdiskett för en NTFS- eller FAT-partition i Windows XP
Lösa startproblem med en startdiskett
Det kan hända att du kan använda en startbar Windows XP-diskett när du vill starta operativsystemet på en dator med Windows XP. Använd åtgärderna i denna artikel för att lösa följande startproblem:
\* Skadad startsektor.
\* Skadad MBR (Master Boot Record).
\* Virusinfektioner.
\* Filerna Ntldr eller Ntdetect.com saknas eller är skadade.
\* Fel Ntbootdd.sys-drivrutin.
\* Starta från en kopia av en skadad spegel. Observera att du inte behöver ändra filen Boot.ini för att göra detta.*
Tack, det hjälper lite grann, men jag förstår inte allt.
Har stoppat in en cd-skiva som jag tror går att reboota från, har varit inne i BIOS och har bootsekvens removable disk>cd>network>harddrive, får upp en text som säger, tryck valfri tangent om du vill starta från CD-skivan, jag trycker, men återigen dyker samma meddelande upp.
Skall söka rätt på en diskett, vet ärligt talat inte om jag har någon, eller om ens diskettstationen fungerar, hmm
Du kan göra två typer av installation. En blank och en ominstallation. Den första rensar allt, den andra bara skriver över systemfiler, men all annan data finns kvar.
Du kan göra två typer av installation. En blank och en ominstallation. Den första rensar allt, den andra bara skriver över systemfiler, men all annan data finns kvar.
Har du original-cd, testa!!
Är det möjligt att formatera och installera från Bios?
Verkar också som om CD-spelaren kanske inte är som den skall....
Går det inte helt enkelt att bara formatera om hela hårddisken och lägga in windows på nytt? Verkar nästan enklare?
Jag har inget värdefullt på hårddisken.
Jo, det skulle ju jag göra, om du inte har något viktigt så kör en ren ominstallation, samt partionera om hårddiskarna innan du formaterar, så att allt blir som nytt.
Jo, det skulle ju jag göra, om du inte har något viktigt så kör en ren ominstallation, samt partionera om hårddiskarna innan du formaterar, så att allt blir som nytt.
Problemet är att CD-romen verkar ha problem med att läsa CD-skivor. Jag funderar på om man kanske skulle köpa en ny billig dator i stället.
Är en dator med Intel Atom 330, 1G hz tillräcklligt för simpla behov som att surfa, och skicka mail?
273 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.2f471f9e