Men nog ska man kunna vara uppkopplad utan aktivitet utan att det kopplar ner sig efter så kort tid!! Jag kan tänka 20-30 minuter av inaktivitet, men 2!!!
Lena heter jag och jobbar på Telias kundservice. Jag känner till lite om Telias Mobila Bredband och vill gärna hjälpa dig. Vi har inget inaktivitetsfilter som gör att du ska kopplas ner efter några minuters inaktivitet. När vi stöter på ärenden gällande nedkopplingsproblem så brukar det ofta handla om problem med täckning, överhettat modem, eller att energisparfunktionen på datorn är aktiverad.
För information om täckning och eventuella störningar kan du kika på: http://www.telia.se/privat/link.do?tabId=3&channelId=-103360
Om problemet fortfarande kvarstår så får du gärna kontakta mig och mina kollegor via detta formulär: http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515
Skriv gärna ner vart du befinner dig geografiskt, vilket modem du använder och, tidpunkt när felet uppstått och vilket mobilnummer du har?
Med vänlig hälsning
Lena Andersson
Telia Kundservice
Men idag när jag gick på muggen idag och studerade förordet till "Mind your own Business" och kom tillbaka 15 minuter senare var kopplingen fortfarande aktiv. Detta utan strömmande aktiviteter.
Så problemet tog hand om sig själv!! :-)
Jag har använt modemet varje dag i fyra månader, kontoret + hemma, då det är den enda kopplingen till Internet jag har tillgång till. Jag har "glömt" modemet uppkopplat i någon timme, och det har fungerat... vad jag minns.
Modemet blev tidigare kokhett när jag körde på Macen tidigare, men det påverkade aldrig prestanda. Dvs. tankade fortfarande 2-3 MB/sek...
Ärligt talat, jag fattar inte hur 3G modem kan gå så sjukt fort!! Jag är bara tacksam att det inte är SMS-taxa på Internet-trafiken...!! :-)
Ja, eller "telefon 3G-taxa" på 5 kr/MB... Skulle också kännas skapligt ointressant för min del! :-)
Jag har nu byggt en modemkyl bestående av en 12 cm fläkt som ska drivas av 12 Volt, men som nu i stealth-läge blåser lugnt 24/7 i 6 Volt. Ska se om jag kan fota detta avancerade hemmabygge...
Jag har inte upplevt fler överraskningar med modemet. Allt är i sin ordning! :-)
261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2