webForumDet fria alternativet

Kommer inte åt mina filer

Windows

5 svar · 2 416 visningar · startad av rakatoner

Medlem sedan okt. 2007264 inlägg
Frågan#1

Jag har 2 hårddiskar C o D. Har använt dom här hela tiden o så plötsligt idag fick jag en gråruta med ett röttkryss med följande text :

Det gick inte komma åt den angivna enheten, sökvägen eller filen du kanske inte har rätt behörighet att komma åt objektet.

Vad har hänt ?? Jag fattar inge kommer nu inte åt mina bilder . Samma tex dök upp på en USB idag oxå - denna USB har jag anv bara för ngr dar sen... inga problem..

Ännu en fråga - försökte sätta upp en gratis hemsida på https://www.home.no o fick upp en stor vit ruta om osäkerplats o ta mig härifrån etc... hur farligt är det att fortsätta på en sån sida ?? jag gjorde det inte.

Medlem sedan feb. 20072 750 inlägg

Jo, dom där errormeddelandena känner man ju till sen forever, jag brukar använda Unlocker som brukar lösa det mesta. Rekommederas! Det är gratis och mycket enkelt att använda. http://download.cnet.com/Unlocker/3000-2248_4-10493998.html

Efter unlockerinstallationen, högerklickar du på den berörda filen eller enheten > välj unlocker och välj sedan vad du vill göra med enheten/filen och/eller mappen. Brukar fungera för mig, berätta gärna hur det går?

LoLo skrev:

Jo, dom där errormeddelandena känner man ju till sen forever, jag brukar använda Unlocker som brukar lösa det mesta. Rekommederas! Det är gratis och mycket enkelt att använda. http://download.cnet.com/Unlocker/3000-2248_4-10493998.html

Efter unlockerinstallationen, högerklickar du på den berörda filen eller enheten > välj unlocker och välj sedan vad du vill göra med enheten/filen och/eller mappen. Brukar fungera för mig, berätta gärna hur det går?

Låshandtaget ej funnit - unlocker kan hjälpa dig med detta vad vill du göra

val - flytta , radera , inget , byt namn

VAD VILL JAG GÖRA ?? hade ju gärna fått - lås upp... :)

men det kanske hade varit fööör enkelt...nu känner jag mig så där lagom begåvad igen... vad säger någon mer begåvad - LoLo tex ..?

rakatoner skrev:

Låshandtaget ej funnit - unlocker kan hjälpa dig med detta vad vill du göra

Det låter bra, betyder att inget virus, annan skadlig och/eller oskadlig programvara låst något, möjligen bara registret som krånglar.

rakatoner skrev:

val - flytta , radera , inget , byt namn

VAD VILL JAG GÖRA ?? hade ju gärna fått - lås upp... :)

men det kanske hade varit fööör enkelt...nu känner jag mig så där lagom begåvad igen... vad säger någon mer begåvad - LoLo tex ..?

Jepp, sorry. Önskar det fanns ett alternativ typ - öppna dig! =)
Men OM det är något fel på den enhet du väljer, kan du kopiera eller flytta innehållet till en ny eller annan enhet med Unlocker, och formatera den disk/enhet som krånglar.

Du kan också, vilket jag glömde skriva.
1. Stänga av dator.
2. koppla bort alla externa enheter.
3. starta dator.
4. Viktigt, koppla in en enhet i taget.
5. Gå till kontrollpanelen
6. Viktigt, välj lägg till ny hårdvara > kör för varje ny enhet, varje gång.
Det kan ha blivit enhetskonflikt.

Kom ihåg. Du gör dock allt på egen risk, inget är garanterat riskfritt.

LoLo skrev:

Det låter bra, betyder att inget virus, annan skadlig och/eller oskadlig programvara låst något, möjligen bara registret som krånglar.

Jepp, sorry. Önskar det fanns ett alternativ typ - öppna dig! =)
Men OM det är något fel på den enhet du väljer, kan du kopiera eller flytta innehållet till en ny eller annan enhet med Unlocker, och formatera den disk/enhet som krånglar.

Du kan också, vilket jag glömde skriva.
1. Stänga av dator.
2. koppla bort alla externa enheter.
3. starta dator.
4. Viktigt, koppla in en enhet i taget.
5. Gå till kontrollpanelen
6. Viktigt, välj lägg till ny hårdvara > kör för varje ny enhet, varje gång.
Det kan ha blivit enhetskonflikt.

Kom ihåg. Du gör dock allt på egen risk, inget är garanterat riskfritt.

tack för tipsen !! Själv klart gör jag det på egen risk ! Men efter surfat runt lite o försökt skapa mig en bild av dig som svara verkar du inte precis okunnig:) - det gör jag "alltid" när det är ngt jag ska ställ aom eller så..
men av en slump upptäckte jag att det går att komma åt d - enheten via utforskaren -jag nöjer mig med det tills vidare .
Jag markerar tråden som löst eftersom jag i nuläget inte behöver gå vidare.
Återkommer om jag ger mig på att försöka . Thanks !

rakatoner skrev:

tack för tipsen !! Själv klart gör jag det på egen risk ! Men efter surfat runt lite o försökt skapa mig en bild av dig som svara verkar du inte precis okunnig:)

Tack, blir jätteglad! Började ju tro att söta tjejer med intelligens var hatade eller nått här.

rakatoner skrev:

- det gör jag "alltid" när det är ngt jag ska ställ aom eller så..

Blir jätteglad, blyg och generad. :r Du får gärna nästan "alltid" söka på mina inlägg. Tack igen!
Jag var faktiskt på väg att sluta på wF, men du har gett mig hopp.

rakatoner skrev:

men av en slump upptäckte jag att det går att komma åt d - enheten via utforskaren -jag nöjer mig med det tills vidare .
Jag markerar tråden som löst eftersom jag i nuläget inte behöver gå vidare.
Återkommer om jag ger mig på att försöka . Thanks !

Yeah, great, det lär säkert lösa sig. se bara till att alla enheter, kopplas in en efter en. Skönt att det löste sig.

---> hoppar vidare till ljudproblemen. :D

244 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
115 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
114 ms — ändringar (db)