När jag startar en dator, kommer vid en tidpunkt en blåaktig bild hastigt o sen startar datorn om igen, gång på gång och man kommer aldrig in utan måste slå av strömman. Felsäkert läge hjälper inte, det kommer då också. Kan man på något sätt stega fram i starten för att se var felet uppstår o ta bort något? Misstänker det är något med Panda antivirus.
Loop vid start av Windows XP
5 svar · 867 visningar · startad av lenfre
Du kommer alltså åt F8 och kan välja, eller sticker den till omstart direkt även där?
När winows avslutats onormalt kommer denna valbild automatiskt även om jag brutit strömmen o startat om, oavsett vad jag väljer dumpar den och valbilden kommer igen.
I brist på svar lät jag installera om Windows o alla program. Lite overkill kanske
I brist på svar lät jag installera om Windows o alla program. Lite overkill kanske
Det låter lite bitterhet om detta, men för att ett fora skall kunna svara bra krävs oftast en bra orsaksbeskrivning!
Bra att du har ordnat det hela. Var det Antivirusprogrammet som orsakade problemen tror du?
Löste det problemet? Annars är det ju brukligt att försöka ta reda på vad som förändrats på systemet som gjort att det slutat fungera. I majoriteten av fallen vid blåskärmar är det ju tredjeparts drivrutiner som ställer till det - ofta går det att utläsa direkt på blåskärmen, utan att analysera den dump som skapas per automatik vid en systemcrash.
På XP är det en minidump som lagras, och den hamnar under %systemroot%\minidump. Om det är en kernel eller complete memory dump, hamnar den rätt i %systemroot% och heter "memory.dmp". Och såna brukar vara roliga att analysera och ger ofta väldig bra information om vad som gick fel. :)