SilvioFMedlem sedan juni 2000547 inlägg Min flickvän har råkat ut för något mystiskt på sin dator.
Det är så att hennes pekare "hoppar" lite hur som helst på skärmen, alltså hoppar ca: 5-10 pixlar upp, ner, vänster eller höger lite hur som helst. Det slutar med att pekaren befinner sig i det övre vänstra hörnet av skärmen efter någon minut.
Det går självklart inte att göra något vettigt under tiden då hon inte är så bra på alla sorters tangentkommandon.
Jag har dock genomsökt datorn efter virus och annat skit som kan ställa till det. Grisoft AVG, Spybot Search & Destroy och AdAware rapporterar inget förutom några enstaka cookies (vilket är normalt då dessa kommer från t.ex. Aftonbladet och Expressen).
Jag har också testat med en systemåterställning några punker bakåt utan resultat.
Någon som har ett tips? Eller blir vi tvungna att rensa burken och ominstallera allting?
SilvioFMedlem sedan juni 2000547 inlägg ok, min flickvän är inte den smartaste i världen verkar det som.
Hon har alltså haft ytterligare en mus inkopplat som har legat gömd datorn (som jag givetvis inte såg). Plötsligt reser hon sig upp, kopplar ur den och allting funkar som det skall.
Ber om ursäkt för onödigt upptagande av db-utrymme. Ni får skylla på tjejen.
stattinMedlem sedan jan. 2005713 inlägg Jag har samma problem, har dock ingen yttligare mus inkopplad och pekplattan är inaktiverad.
Kan det bero på en billig skitmus för 69 kr? eller kan man göra något åt det.
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg Om man har en modern mus (dvs utan kula) och kör på exempelvis en bordsskiva med träådring kan man få se muspekaren göra de mest fantastiska manövrar. :e
Så mitt stalltips är att kolla underlaget om man har liknande problem (även om trådskaparen löst sitt problem på ett annat sätt). ;)
PotetaMedlem sedan maj 20053 911 inlägg Jag har också haft riktigt rolig muspekare ett tag. Underlaget var det inga problem med men det hade åkt in ett riktigt fint litet pälsstrå från vår hund i hålet där lasern sitter. Det kunde blir riktiga skutt emellanåt. :D
stattinMedlem sedan jan. 2005713 inlägg I mitt fall tror jag det varken är underlag eller hundhår, musen har vart så här sen jag köpte den (borde ju förståss ha lämmnat tillbaka den :OO), provat den på båda mina laptops utan skillnad.
Jaja som sagt den kostade 69 kr och var en nödlösning då min förra gick sönder *host* :x. Ska väl köpa en bättre är det tänkt.
LeonLMedlem sedan dec. 20025 871 inlägg Om man har en omodern mus (med kula) så kan det hända att det har kommit in damm och smuts så att kulan inte "tar i" rullmekanismerna där inne så bra.