webForumDet fria alternativet

.NET framework - onistallerbart..

9 svar · 675 visningar · startad av lalja

laljaMedlem sedan dec. 2007182 inlägg

Hejsan!

Nu strular .NET framework.. Försöker installera framework 3.0/3.5 för att få Sony Vegas 8/9.0 att fungera, men icke ska det funka? nej..

Det kommer bara upp olika errors vid installation såsom "Systemfel.. Återställer installation.."

"Installationen kunde inte slutföras.."

Jag har XP home edition, SP2.. har glott igenom system requierments och min dator har vad som "krävs". Jag föööööööörstååååååååååår inteeeeeeee

Någon vänlig, kunnig själ som vill hjälpa? :)

MVH lalja

Ingen som har någon aning?

matlinMedlem sedan okt. 2006228 inlägg

Längesen jag använde XP, men det måste skrivas något mer specifikt fel någonstans. Kolla om det skrivits någon log-fil eller Event Viewern om det finns något mer att gå på.

LoLoMedlem sedan feb. 20071 591 inlägg

Stäng av ditt antivirus > avinstallera alla äldre netframework > använd denna Net framework cleanup tool.
Automated cleanup tool to remove the .NET Framework 1.0, 1.1, 2.0, 3.0 and 3.5
http://blogs.msdn.com/astebner/archive/2006/05/30/611355.aspx
There are a couple of very important caveats that you should read before using this tool to cleanup .NET Framework bits on your machine:

*1. This tool is designed as a last resort for cases where install, uninstall or repair did not succeed for unusual reasons. It is not intended as a substitute for the standard uninstall procedure. You should try to perform an uninstall from Add/Remove Programs before using this cleanup tool.

2. This cleanup tool will delete shared files and registry keys used by other versions of the .NET Framework.

If you run the cleanup tool, you will need to perform a repair or reinstall for all other versions of the .NET Framework that are on your computer to get them to work correctly afterwards.

I have been using this tool for a while, and it has proven reliable, but there may still be bugs in it in certain scenarios. Please contact me if you run into any issues while using the cleanup tool or if you are still unable to install the .NET Framework (or any service packs or hotfixes) after running it.

The tool has a command line switch that allows it to be run in silent mode if needed. There is more information about how to run it in silent mode in the .NET Framework Cleanup Tool User's Guide.*

Starta om dator > antivirus bör stängas ner > försök installera Net framework igen, återkom och berätta hur det gått?

D.s: cleanup tool används på egen risk, inget är 100% säkert.

NickemannenMedlem sedan aug. 20003 524 inlägg

Du kan även testa att uppgradera ditt Windows Xp till SP3

LoLo: Använde det där clean-up toolet.
Jag startade, tryckte cleanup "All Version .NET framework." väntade ungefär.. 10-20 minuter, tills programmet plingade till och "sa" "Finnished - Reboot your PC".

Då gjorde jag det, startade - testade installera - "Ett fel har uppstod under installationen ........"

Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till.. får testa uppgradera till SP3

Tack så mycket LoLo!

Ingen idé?

Bumppppp... samma problem. kan någon hjälpa?

colioneMedlem sedan juni 20013 386 inlägg

Vad sade eventloggen?

LoLoMedlem sedan feb. 20071 591 inlägg

Bara en undran, kan du installera något öht från Win Update? Använder du IE när du hämtar? Rätt språk? Alltså eng på svenskt OS går t.ex inte.
Kan vara problem med Genuine Windows Validation?
Hämta eller fixa den här... http://www.microsoft.com/genuine/ProgramInfo.aspx
http://www.mydigitallife.info/2006/03/02/bypass-windows-genuine-advantage-validation-check-in-windows-update/

windowsupdate.microsoft.com

Genererad på 374 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb