Hej!
Efter att jag uppgraderade till Win7 så fungerar högerkanten av touchpaden på min dator som en scrollbar. Jag håller på att bli galen av att alla fönster får för sig att scrolla runt så fort jag klickar någonstans, så jag vill inaktivera den här funktionen. Dessvärre hittar jag inte hur jag gör det. Har letat runt inne i kontrollpanelen utan att hitta något vettigt. Hur gör jag? :S
Pröva eventuellt att kolla i BIOS. Dessutom kan det vara en idé att leta efter speciella drivrutiner för plattan, om du inte har sådana installerade redan.
Synaptics Touchpad har en inställning som heter Virtual Scrolling, och där kan du inaktivera scrollningen. Du bör hitta dess inställningar via en egen ikon i kontrollpanelen, via dess ikon vid klockan (om denne är aktiverad) eller via en flik på inställningar för mus.
Får jag ge ett förslag? Testa att köra ett tag med den, och försök använda den aktivt. Den funktionen är faktiskt helt underbar, skulle inte klara mig många minuter utan den.
(Om du verkligen inte vill ha den sen, dra upp kontrollpanelen, sedan inställningar för möss, det borde finnas någon flik där med något vettigt, kolla lite)