F_I_CMedlem sedan jan. 200293 inlägg En dator på jobbet som fungerat problemfritt fram tills idag har börjat trilskas
rejält. Efter ha hängt sig i firefox var det dags för en reboot så körde den korrekta vägen via alt+f4 och starta om.
Vid uppstart kommer Windows bootmeny upp och oavsett vilket alternativ jag kör så kommer den tillbaka till menyn inom 10 sek. Det laddas lite, för att wips hoppa tillbaka.
Någon som känner igen detta eller har någon tanke vad det kan vara?
Om jag lägger in windows på nytt, tror ni det hjälper? Eller är det disken som strular? Vid installationen av ev. windows ska jag köra reperarera eller ny installatation? Jag vill behålla övriga filer på datorn.
LoLoMedlem sedan feb. 20072 750 inlägg Sätt i din Windows (XP, Vista etc..) skiva > starta om dator > vid bootup välj uppstart från skiva/cD/DvD > gå till Install menu > Välj Repair
LedelMedlem sedan dec. 2004736 inlägg Om du gör en ny installation av Windows kommer alla filer på den partition du väljer att installera på försvinna (om du formaterar disken).
Eventuellt finns det någon typ av hårddisktest tillgängligt i ditt BIOS, kan vara värt att leta under Diagnostics eller något i den stilen.
LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg Jag såg en liknande fråga på ett annat forum där FireFox var primärt startprogram Tryck F8 vid uppstart och testa dig fram.