webForumDet fria alternativet

Säkerhetskopiera en Windows Mobile telefon?

10 svar · 1 331 visningar · startad av septor

septorMedlem sedan nov. 2003208 inlägg

Någon som vet hur jag kan skapa en säkerhetskopia?
Har kollat alla inställningar i sync programmet men hittar inget sådant alternativ. :(

Hoppas att det finns någon som vet hur/var man kan göra det!

ZaimanMedlem sedan dec. 20014 239 inlägg

Vad är det du vill säkerhetskopiera?

Zaiman skrev:

Vad är det du vill säkerhetskopiera?

Hela telefonen med bilder, kontakter,inställningar osv, viktigast är nog kontakterna iaf. (kör med Vista, har inte Outlook)

cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg

http://www.memotoo.com/ använder jag vilket jag tycker fungerar utmärkt för både SonyEricsson och Nokia. De säger även att de stödjer Windows Mobile så om det fungerar lika bra som för SE/Nokia tror jag du skulle bli nöjd.

Det är gratis att använda men med vissa begräningsningar i hur många kontakter man kan synka etc. Kostnad är väl kring 200 SEK / år för "obegränsat" antal.

Bilderna borde inte vara så svårt. Koppla in telefonen i USB läge och kopiera över dem till datorn på lämpligt ställe.

Tycker att det borde finnas något enklare sätt, på alla andra telefoner som jag har haft (Nokia, Sony Ericsson) så har det ju varit superenkelt att göra en backup via medföljande program.

Någon som har någon erfarenhet av SPB Backup?

Microsoft My Phone

Testade precis Microsoft My Phone och det fungerade perfekt.... :) (y) :bire :h :D

PotetaMedlem sedan maj 20053 911 inlägg

Bra att det löste sig!
Jag använder SPB Backup som du frågade om och är helnöjd. Busenkelt program där man kan göra backup på hela telefonen och spara på minneskortet i telefonen. Har fått återställa telefonen vid två tillfällen och den återställer luren till exakt samma som när du tog backup, med sms och allt.

Poteta skrev:

Bra att det löste sig!
Jag använder SPB Backup som du frågade om och är helnöjd. Busenkelt program där man kan göra backup på hela telefonen och spara på minneskortet i telefonen. Har fått återställa telefonen vid två tillfällen och den återställer luren till exakt samma som när du tog backup, med sms och allt.

Ok! Jag ska nog ta och kika lite på det programmet lite närmre. :)

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.102f7fcd
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)