"On resume, display logon screen" är urbockad i inställningarna för skärmsläckaren?
Sen kan du kolla under "Power options", finns ett val där som heter "Require a password on wakeup". Känns väldigt relevant i ditt fall :)
2 svar · 2 672 visningar · startad av xtreme
När min dator med Windows 7 går i viloläge så loggas jag ut. När jag väcker datorn genom någon tangenttryckning eller musrörelse måste jag klicka på min profils ikon för att logga in igen. Kan man stänga av så att man inte loggas ut när datorn går i vila?
"On resume, display logon screen" är urbockad i inställningarna för skärmsläckaren?
Sen kan du kolla under "Power options", finns ett val där som heter "Require a password on wakeup". Känns väldigt relevant i ditt fall :)
"Återvänd till inloggningsskärmen" var urbockad. Har provat att bocka för den men samma resultat? Bör den inte vara urbockad om jag inte vill loggas ut, dvs inte återvända till inloggningsskärmen?
Använder inget lösenord vid inloggning så "...password on..." är grå/inga inställningar.