Jag har senaste officiella versionen av Windows 7 x64 samt en Intel Core 2 Quad. När jag försöker installera spelet Dawn of War II får jag följande felmeddelande:
Versionen av den här filen är inte kompatibel med windows-versionen du kör. Kontrollera i datorns systeminformation om du behöver en x86- eller x64-version (32 bitar respektive 64 bitar) av programmet. Kontakta sedan utgivaren av programmet.
Trodde det var ett rätt nytt spel och borde därför klara x64. Dessutom har jag hört att x86 utan problem går att köra på x64.
Kan jag installera det på något sätt? Har provat med kompabilitet ner till Windows XP men samma problem. Problemet är dock inte operativsystemet i sig utan att det är x64 i stället för x86.
Möjliga orsaker är grafikkortet tyvärr, nu är detta från vistaforums iofs: Cards that will not run Dawn of War
-Intel integrated graphics chips
-S3 chip family of integrated cards
-Matrox Parhelia family
Installerar du från skiva eller från HD? Vad jag vet ska DoW2 klara 64-bit och även win7. Låter som om installationsfilen kan vara korrupt.
Skiva och det har hänt någon gång förrut på ett annat spel som jag inte vet vilket det var. Har även provat att köra från HD men samma resultat. Likaså ett program i Visual basic från 2001 Tankenöten http://www.drkrupp.se/info_tanke.html
Möjliga orsaker är grafikkortet tyvärr, nu är detta från vistaforums iofs: Cards that will not run Dawn of War
-Intel integrated graphics chips
-S3 chip family of integrated cards
-Matrox Parhelia family
Hur är installationsfilen paketerad? Är det en MSI? I.s.f. kan du kolla msi-loggfilen för att få en bättre idé om vad som gått snett. Det finns ju begränsat med felmeddelanden paketerade och det är ofta den egentliga anledningen till att den misslyckas inte skrivs ut.
Hur är installationsfilen paketerad? Är det en MSI? I.s.f. kan du kolla msi-loggfilen för att få en bättre idé om vad som gått snett. Det finns ju begränsat med felmeddelanden paketerade och det är ofta den egentliga anledningen till att den misslyckas inte skrivs ut.
Såhär ser startfilen ut:
[autorun]
OPEN=SETUP.EXE
ICON=ICON.ICO
Med andra ord är det en .exe
256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849