GildebrandMedlem sedan juni 2009918 inlägg
Hejsan!
Jag har byggt ihop en burk idag, men fick lite problem vid installationen utav Windows 7, installationen löper på felfritt, men när den ska starta första gången får jag upp den här "Windows failed to start" där jag ska välja om jag vill starta normalt eller i felsäker läge och alla dess varianter. Jag "väljer" att fortsätta starta windows normalt, eftersom det inte funkade att ändra alternativ med det tangentbord jag använder, och det verkar som om windows laddar, men så plötsligt bootar datorn om och samma process upprepas gång på gång.
Liten spec på datorn
Gigabyte GA-73PVM-S2H
Pentium E5200
4gb ram
LaspMedlem sedan juli 200010 197 inlägg
Har du tryckt ut installations CD då?
Närå, den sitter inte i, funderar lite på om det skulle gå att ställa om i BIOS så att den inte bootar om så fort något blir fel så att jag kanske hinner se lite felmeddelanden/bluescreen om det kommer några sådana.
Normalt kan man sätta BIOS så att det visar hela startproceduren. Kolla med F12 vid uppstart.
Kom och tänka på det att det kanske är något vajsing med drivrutinerna som följer med Windows 7, så de kraschar vid uppstarten, och datorn startas om. Nu har jag inte tillgång till tangentbord just nu så det funkar att köra felsäkert, av någon anledning så funkar usb-tangentbordet bara i BIOS och inte under uppstarten.
Man skall alltid ha ett gammalt tangentbord med PS2 kontakt liggand ;-)
Jag vet men jag är inte hemma, utan åkte upp till umeå och hjälpte några jag känner med att bygga deras HTPC, och de hade inget tangentbord i huset nu förutom det trådlösa usb, och har inte möjlighet att fixa det förräns imorrn heller :(
Framsteg. Nu har jag fått usb-tangentbordet att fungera iallafall. Men när jag ska gå in i felsäkert läger så berättar den att
Windows cannot complete instalationen in Safe Mode. To continue installing Windows, restart the computer
Jag installerar Windows 7 32-bit, har bara tillgång till 3g-modem just nu så får vänta tills imorrn med att ladda ner 64-bitars, men jag tycker att det ska funka ändå :/
Det löste sig :) Problem med Windows 7 och Nvidias 630 krets, vilket löste sig med ett grafikkort.