Hej alla, jag har skaffat en burk med två grafikkort och två skärmar. Nu har jag problem att få det att fungera på ett korrekt sätt. När jag använder mig av Windows felsökning så får jag till svar att XP Home ine kan hantera flera skärmar, men jag har kompisar som det fungerar för. Måste jag skaffa XP Prof?
Vista kör jag aldrig mer.
Jag har för mig att första utgåvan aw XP hade den egenheten men att Microsoft ändrade det efter protester från användare. Har du installerat alla service packs och liknande?
Öppna valfri mapp och kolla hjälp > om och se om du ser något om service packs.
Jodå, jag har i alla fall försökt att installera alla uppdateringar. SP3 ska vara installerat. Jag får inte ens Nvidias kontrollprogram att visa båda skärmarna samtidigt utan den vill att skärmarna ska arbeta var för sig. Har i alla fall lyckats utöka skrivbordet till två skärmar, men när jag kör FS2004 så kan jag inte flytta över instument till skärm nummer två.
Du kan ha flera skärmar i Home Ed. Kör FS i windowed mode istället för fullscreen. Då kan du flytta över till andra skärmen. Om du vill kan du sedan går tillbaka till fullscreen om du vill, men när du vill flytta saker till andra skärmen måste du vara i windowed mode i FS.
Hmm, jag har lite saker att kolla upp när jag kommer hem angående FS, där tycks jag ha missuppfattat några saker. Men när det gäller Nvidias kontrollcenter blir jag bara mer fundersam hur den "tänker". Är det bara för att jag har två grafikkort som den säger att den bara vill köra skärmarna som "singlar"?
267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2