Bosse168Medlem sedan nov. 20031 018 inlägg Halloj alla!
Jag försöker installera windows 2003 server på min Compaq Proliant DL380 och har stött på ett litet problem.
1. Bootar från Windows 2003 server skivan.
2. Skapar en partition på en av diskarna.
3. Formaterar partitionen i Windows installationen.
4. Installationen kopierar över filerna till disken.
5. Windows installationen startar om datorn som vanligt och istället för att fortsätta med installationen på hårdisken så drar den igång Windows installationen från början dvs. där den väljer vilken partition som jag vill installera windows på. Har även försökt att ta ut disken men utan framgång. Någon som vet vad det är som jag gör fel eller vad ja har missat?
Tack på förhand
drewMedlem sedan mars 2007845 inlägg Göra hårddisken botbar? Ställt in i BIOS att den ska starta från den HD'n?
Bosse168Medlem sedan nov. 20031 018 inlägg Jag hittar inte någonstans vart man väljer detta.
Använder SmartStart för att konfigurera servern men där får jag detta felmeddelande:
SmartStart has detected that your system is not properly configurade for unassisted operating system installation.
Boot Controller: Smart Array 5i Controller
Boot Controller disc size: 0
Har försökt att hitta diskarna i ACU men där ser jag bara Controllern men inga diskar.
LoLoMedlem sedan feb. 20072 750 inlägg Ber om ursäkt men.. ehm, har du ett bios öht nu och/eller innan installationen alltså, eller vet du inte hur man kommer till bios eller ..?
Fullkomligt OT: Jag personligen hatar Compaq, HP datorer, det är något "evil" med dessa. §jr
LedelMedlem sedan dec. 2004736 inlägg BIOS följer med moderkortet, så det finns nog allt :) Om du plockar ut Windows 2003-skivan när servern bootar om? Då kommer den ju leta sig fram till din nya partition där den hittar lite filer att boota från.
OT: HP är bra! :)
Bosse168Medlem sedan nov. 20031 018 inlägg Yepp klart det finns BIOS men brukar ju typ stå att man ska trycka DEL eller F1 för att komma in i den men står inget sådant överhuvudtaget.
Har prövat att ta ut skivan men står det inte är en system-disk.
Har tagit fram fotografen i mig och fotat med hoppet i topp med att problemet går att lösa.
ZaimanMedlem sedan dec. 20014 239 inlägg Du har inte diskarna kopplade till raidkontrollern utan till det interna scsi-kortet. Öppna och koppla om så att diskarna sitter på raidkontrollern istället. Skapa därefter din raid och installera sedan ditt operativsystem.
Bosse168Medlem sedan nov. 20031 018 inlägg Lite mer bilder ifrån SmartStart.
Bosse168Medlem sedan nov. 20031 018 inlägg Ååååh så tom jag är. :)
Tack så mycket, ni är bäst.
Bosse168Medlem sedan nov. 20031 018 inlägg Ååååh så tom jag är. :)
Tack så mycket, ni är bäst.