Det var ett tag sedan jag använde 98, så jag fuskade och använde google ;)
http://www.computing.net/answers/windows-95/lost-vredirvxd-and-dfsvxd/18736.html
OK, det är ett urgammalt och fruktansvärt OS, jag vet... men nu är det så att en släktning till mig envisas med att använda en dator som är så gammal att det inte går att köra nyare Windows. Funkar rätt okej, lite segt, men främsta problemet är att datorn hänger sig vid start. Går iofs att trycka förbi med valfri knapp men det tar ytterligare tid och jag skulle gärna vilja fixa det.
Medan Windows startas upp kommer ett av alla dessa underbara felmeddelande som blivit Windows kännemärke... Medd (i dos-text) handlar om en fil som påstås heta dfs.vxd. Medd säger att system.ini refererar till denna fil men att den "inte finns längre". Jag ska därför "avinstallera programmet" eller, om jag vill fortsätta använda det "installera om det". Men jag vet inte ens vilket program det är!
Det lustiga är att när man kolla i "system.ini" förekommer ingen referens till någonting som heter dfs.vxd... Någon som är Windows 98-kunnig och kan förklara?