webForumDet fria alternativet

Snabbstartfältet har låst sig.

7 svar · 546 visningar · startad av reka1

reka1Medlem sedan sep. 2001650 inlägg

Hej!
Snabbstartfältet har låst sig i över en skärmbredds bredd, med resultat att "randen" där start-knappen befinner sig är dubbelt så bred än normalt (se bild).

Avaktiverar jag snabbstartfältet så blir ju storleken normal, men jag vill ha snabbstartfältet aktiverat. Och minska eller öka dess bredd går ej heller, det är helt låst.

ex.JPG
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg

Högerklickar du på fältet får du upp en meny, med bl.a. en som aktiverar/avaktiverar låsning av fältet.

QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg

Dra i kanten framför ikonerna så dom hamnar bortanför knapparna med programmen, eller dra i kanten framför knapparna så dom hamnar framför ikonerna.

Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg

Högerklicka på aktivitetsfältet och se till att "Lås aktivitetsfältet" inte är förbockad.

Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg

:D

Oj, här var det snabba svar =) Tyvärr har jag redan testat det där med låsning av fältet.
Och kanterna har jag redan försökt att flytta, men de sitter där de sitter. :-(

QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg

Jag är helt säker på att du ska dra den lilla bullen framför ikonerna eller knapparna, jag har gjort en bild som visar hur det ska gå till.

http://member.webforum.nu/666/startmeny.gif

Dom kommer inte att röra sig innan du har dragit tillräckligt långt.

Quid skrev:

Jag är helt säker på att du ska dra den lilla bullen framför ikonerna eller knapparna, jag har gjort en bild som visar hur det ska gå till.

http://member.webforum.nu/666/startmeny.gif

Där satt den! =) Jag såg inte bullen först, det var din bild som uppmräksammade mig. Nu kan jag iaf sova lugnt på nätterna ;-)
Tack för hjälpen, och tack till er andra också för förslagen.

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)