Ja, första problemet verkar ha utlösts av ett virus jag hade. Laddade hem några skeptiska drivrutiner till en noname webkamera på en kinatjong-sida men var för lat för att installera virusprogram och kolla. Nåväl, nu är viruset troligen borta. MEN; nu går det inte att öppna hårddiskar alls. Den undrar bara vad jag vill öppna de med. Väljer jag explorer så funkar det ju, men blir inte permanent. Antar att jag måste ändra vad den ska öppna det med någonstans i registret eller så, men hur och var? :q
Hej!
Har två problem jag stör mig på;
Det första kom med SP2 eller SP3 till XP. Jag har en ansluten nätverksenhet. Men vid varje gång jag ska öppna vissa filer, t.ex. asp och exe och liknande så kommer det upp en säkerhetsvarning om jag verkligen vill öppna filen (se bifogad bild). Hur får man bort detta?
Och sedan igår, lustigt nog, när en kompis frågade mig om exakt samma problem, så fick jag detsamma. När man öppnar en hårddisk i "Den här datorn" så öppnas den i nytt fönster. Har kikat och ändrat fram och åter på inställningarna på mappalternativ, men allt är rätt. Hur återställer man detta så det öppnas i samma fönster?
Tacksam för svar! :)