Hej och hoppas någon kan svara på detta:
Jag har försökt att installera Vista på en nyköpt hdd, installeringen går hela vägen ut och datorn startar om, sedan dyker F1 skärmen upp där jag kan välja, starta windows normalt, starta i felsäkert läge, mm. När jag startar på normalt så startar datorn om och jag kommer tillbaka till en svart skärm med markören blinkande i högra hörnet, inget mer. Startar jg på felsäkert läge så rablar datorn upp flertalet filer för att sedan stanna, inget mer händer. när jag lät datorn vara och efter ett tag startade jag upp den, då fick jag meddelandet BOOTMGR missing, då startade jag upp med skivan och gick in på repair, prompen och körde fixboot. Jag har provat installera om den flera ggr. Jag provade att installera XP vilket gick bra fram till % stapeln kom fram, men sedan dök det upp en blåskärm med massa siffror samt att det stod ett felmeddelande setupdd.sys. Okej tänkte jag prövade igen och samma sak dök upp men då med felmeddelandet usbehci.sys. Nu undrar jag är hdd förstörd eller fel på något annat i datorn.
Blåskärm
2 svar · 395 visningar · startad av edvin66
Blåskärm är alltid minnesrelaterat. Nu behöver det inte betyda att ditt ram är kajko, men om du har en annan sticka liggandes så prova att byta.
Har inget hemma idag, jag prövar det imorgon. Tack för ditt snabba svar, skriver sedan hur det går.
tack