loulofMedlem sedan okt. 200260 inlägg Jag har nyss köpt en datorbyggsats från Komplett. Inga problem att bygga ihop den. Jag installerade Windows Xp Professional, funkade klockrent. Däremot när jag installerade drivisar till grafikkortet (Gainward 9500GT 256mb DDR3) får jag upp ett felmeddelande efter omstart typ: "reinstall/update system display driver" plus att skärmen bara kan visa 16 färger och lägsta upplösning.
Har installerat om XP ett antal ggr och även laddat ner drivisar från Nvidia plus uppdateringar till BIOS. Allt verkar helskumt. Borde inte hårdvaran vara kompatibel med varann när dom säljs som "byggsats".
Mycket tacksam för råd.
LoLoMedlem sedan feb. 20072 750 inlägg Avinstallera drivarna > starta om dator > disable, ditt antivirus och brandvägg, dessa får inte vara aktiva under installation, de hindrar att drivrutinerna installeras korrekt > installera > enable, ditt antivirus + brandvägg. Whopidoo så ska det förhoppningsvis funka. ;)
*Driver Installation Hints
\* "Download Accelerator" utilities should be disabled when downloading any drivers.
\* Do not run virus protection software in the background while installing the drivers. This prevents the driver from configuring itself properly.*
http://www.nvidia.com/object/driver_installation_hints.html