webForumDet fria alternativet

Vista: öppna briefcase skapad i XP

Windows

3 svar · 519 visningar · startad av Calevan

Medlem sedan maj 20031 173 inlägg
Frågan#1

Hej,

Jag har en briefcase på min bärbara hårdisk som jag synkar på en XP dator. När jag sen kommer hem vill jag synka samma bärbara hårdisk med min dator och försöker då öppna briefcasen på min dator. Oftast går det inte ens att göra det, men om det går tar det år att göra.

Jag letar efter ett bra system att göra backup på nu. Någon som har ett bra förslag på hur jag ska lösa mitt nuvarande problem eller har förslag på en annan lösning?

tack!

Medlem sedan feb. 20072 750 inlägg
Medlem sedan maj 20031 173 inlägg

ja la ner microsoft programmen, de funkade ändå inte. man skulle kunna tycka att briefcase mellan vista och XP ska fungera, men söker man på det på google så ser man att det är ett väldigt vanligt problem (och ingen lösning har presenterats på någon sida jag sett).

nä, det blev "Good Sync" istället! fungerar utmärkt och mycket smidigare än vad en briefcase någonsin kan fixa!

Medlem sedan feb. 20072 750 inlägg

Calevan skrev:

ja la ner microsoft programmen, de funkade ändå inte. man skulle kunna tycka att briefcase mellan vista och XP ska fungera, men söker man på det på google så ser man att det är ett väldigt vanligt problem (och ingen lösning har presenterats på någon sida jag sett).

Jo, alltså Vista har inte PC-to-PC sync som XP har, om det inte kommit senare iof. I Vista måste man kopiera briefcasen för att öppna, svårare att alltså öppna den från XP'n.

Calevan skrev:

nä, det blev "Good Sync" istället! fungerar utmärkt och mycket smidigare än vad en briefcase någonsin kan fixa!

Bra! Good Sync ska jag testa vid tillfälle.

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.e96017d9
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)