webForumDet fria alternativet

Vista64 vill inte starta Thunderbird...

4 svar · 2 131 visningar · startad av :stefan:

:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Installerade Thunderbird igår, men den vill inte hoppa igång...

"Thunderbird körs redan, men svarar inte. För att kunna öppna ett nytt fönster måste du först avsluta den existerande Thunderbird-processen, eller starta om systemet."

Öh, och om man inte har nån TB-process igång och har startat om utan förändring då? :l

Ah, det var jag som bommat att ändra kontonamn när jag hivade över gamla inställningar i filstrukturen...

Man kan importera mail från alla möjliga olika program, men nån importfunktion för backup finns då inte. Fånigt. :l

QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg

Det finns en program som heter mozbackup.

Det tar backup på firefox och thunderbird, och läser tillbaka den.

Men håll med om att det är löjligt att man kan importera från Outlook, Eudora osv, men inte från Thunderbird självt? ;)

AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg

:stefan: skrev:

Men håll med om att det är löjligt att man kan importera från Outlook, Eudora osv, men inte från Thunderbird självt? ;)

Håller fullständigt med. Jag skulle vilja ha en backup-funktion som gör backup på hela kontot. Inkorgen, Skickat etc samt även inställningar och filterregler. Sedan ska man kunna läsa in altihopa när man installerar om TB. Istället får man göra backupen manuellt genom att gå in under användare i Windows och kopiera filerna som används av TB där. Fånigt är förnamnet och osmidigt är mellannamnet. Kan inte komma på något passande efternamn dock.

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.beb2e261
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)