niNeMedlem sedan maj 2005138 inlägg Hejsan
Vet inte om detta är ett hårdvaru eller mjukvarubaserat problem.
Har en HP 6710b tillsammans med en Samsung Syncmaster 2493HM. 6710an är ny och precis installerad (Vista Enterprise 64bit). Problemet är att jag inte kan få upp rätt upplösning på min Syncmaster (1920x1200).
Windows egen bildskärmsinställning visar 1920x1440 som max. Under den finns det någon annan upplösning i 4:3. Kan alltså inte ställa in rätt upplösning i varken Windows bildskärmsinställning, eller i grafikinställningarna i kortets egna program.
Finns det något sätt att lägga in en "custom resolution" för skärmens egentliga standardupplösning?
LoLoMedlem sedan feb. 20072 750 inlägg Vad heter grafikkortet, sort, benämning osv..?
CatZMedlem sedan jan. 20022 440 inlägg problemet är samsungs jävla skitskärmar ingenting annat. Jag fick byta ut min samsung syncmaster 24tum 3ggr innan upplösningen fungerade.
En sak du borde testa för att slippa flimmer om inte annat. Om du inte kan använda DVI så köp en belkin 4dubbelt skärmat VGA kabel. Det var vad som till slut hjälpte mig med flimmret, dock inte upplösningen.
AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Det är inget fel på Samsungs skärmar. Samsung är i topp vad gäller bildskärmar ifall du inte visste.
Har själv en Syncmaster 226bw och bättre skärm får man leta efter.
niNeMedlem sedan maj 2005138 inlägg Kränger på en lösning på detta för att stänga tråden... Uppdaterade BIOS och fick det att lira sen. Uppdaterade senare till Windows 7 x64, och problemet kom tillbaks. Bytte moderkort. Problemet löst :) ...
Så slutsats; ingen direkt :) ... BIOSuppdatering funkade första gången, sedan gick det till garantiärende :P