Okej, nåt skit smet in och härjade med min stackars burk. Bytte skärmsläckare till Sysinternals Bluescreen Screen Saver (blphcr88j0e53t.scr, bluescrn.scr i original) och lite sånt.
Nu är det rensat, men vad värre är - det har försvunnit flikar från Bildskärmsegenskaper.
Detta innebär att jag för all del kan byta upplösning, men skärmsläckare, strömsparavstängning och bakgrund går ju inte att ändra.
Uppdaterade grafikdrivarna utan förbättring, var inne och pillade i reparationsbiten av XP-installationen utan att hitta nåt vettigt, så jag körde en reparation av installationen - men nej...
Som en sista utväg var jag inne och rotade i Tweak UI, men där fanns inte heller nåt matnyttigt.
Går det att fippla till på nåt sätt utan en helt ny installation av Windows? :l
*...another problem this screen saver does is deletes some tabs off your screen saver settings so you cant change anything . i found out the best way is these instructions to remove it :.
its not a real virus, its fake, and usually installed by other programs (not harmful)
you can delete it from the registry though
command line > regedit
delete the following entries:
# hkey_current_user\software\sysinternals\...
# hkey_current_user\software\sysinternals
# hkey_current_user\software\sysinternals\...
="0"*
1. Unzip and save the file to your desktop.
2. Double-click wphijack.exe to run the program.
3. A window will appear reading "Wallpaper look like this?"
4. Click the Continue button.
5. Click Check for Hijack
6. Select all "Repair" buttons even though it may not say "Found!" This will fix the wallpaper registry entries everytime if all repair buttons are pressed.
(y)
262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25