webForumDet fria alternativet

Sertiöst problem ..

5 svar · 483 visningar · startad av lalja

laljaMedlem sedan dec. 2007467 inlägg

Hej,

Har seriösa problem med min XP.. Formaterade om den idag, sen startar jag upp den helt ren, och den har tamefan fel upplösning.. 800 x 600.. vafan..

Går in på egenskaper och då finns bara typ 1064 x 790.. brukar ha något på 1152 typ..

+ CS Source funkar inte, CS funkar knappt, kommer upp " CS kan ej köras i detta videoläget, kör nu i software " som har värre grafik en 98a dator.

Jag tror jag har GeForce 7800 , men det funkade som en glans innan omformateringen.

Så , behöver jag nya drivrutiner, eller?

ZaimanMedlem sedan dec. 20014 239 inlägg

Troligen nya drivisar som behövs.

laljaMedlem sedan dec. 2007467 inlägg

Mm, tog hem nya drivrutiner och då funkade det galant.

:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Det absolut första jag gör efter en omformattering (och hemtankning av senaste Opera ;)) är att uppdatera grafikdrivarna. Det är aldrig de senaste som ligger på Windowsskivan och har man ett nyare kort kanske operativet inte hittar nåt alls och kör på nån form av default... ;)

LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg

Man bör väl göra en aktuell skiva till varje maskin där man har sparat både drivisar och aktuella inställning och små bra att ha program.
Samma skiva kan ju användas enkelt till flera maskiner.

ZaimanMedlem sedan dec. 20014 239 inlägg

Nja Lasp.. Tanken är god men jag kör på :stefan: variant istället. Dock ser jag alltid till att ha nätverksdrivrutiner till hands. Sedan tankas allt från nätet så man får det senaste i drivrutinsväg.

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)