Halloj,
Jag har ett litet problem. Det är så att jag är webdesigner och har installerat Dreamweaver på min USB-hårddisk, och detta pga att jag använder många olika datorer. Men det är så att jag inte kan använda programmet på de olika datorerna utan bara på den som jag installerade ifrån : S
Jag gissar att detta beror på att sökvägen blir fel, med tanke på att Usb-hårddisken alltid bli tilldelad en "bokstav" *(precis som interna hårddisken (t.ex. C:), dvd-spelaren etc.). Denna "bokstav" blir olika på de olika datorerna och jag undrar helt enkelt om man kan ändra så att usb-hårddisken alltid har samma "bokstav" så att problemet löser sig...
Eller om det skulle kunna vara något annat som skapar problemet så skulle jag uppskatta ett svar på det..
Uppskattar ett snabbt svar : )
Kan väl vara så att det läggs massa nycklar i registret samt en del systemfiler vid installation som gör att du inte kan starta DW.
Sök på google om att installera på "external disc" eller liknande.
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Om jag inte minns helt fel så får du ändå problem med det om du så skulle installera det på alla datorer på samma sätt om du bara har en licens för en dator. Jag har ett svagt minne av att de flesta av Adobes program känner av ifall en licens är installerad på fler än två datorer.
Med reservation för att jag kan minnas fel på antalet och så.
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg Om du inte har licens för flera maskiner så kan du bara köra DW på en. Hur dom tekniskt förhindrar detta haver jag ingen aning om. Lägg upp mer $ och skaffa en multiuser-licens.
maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg tror inte du kan de utan o bryta mot licensen ... samt alla dll filer o liknande måste registreras på varje dator
enklaste sättet är o göra om installationen på samtiga datorer,, men du lär få en hel del systemfel o instabilitet
Det är väl precis som alla säger, programvaran måste installeras på maskinen där den körs. Detta gäller väl för övrigt de flesta program, iaf om de är mer avancerade än Kalles tetris :) Nu vet inte jag varför du behöver använda flera olika datorer, det kanske är ofrånkomligt. Men annars kan du skaffa en bra laptop där du har DW och ett rejält USB-minne på 4 eller 8 GB där du har alla filer du behöver så att du flyttar dem stället för programmet.