webForumDet fria alternativet

Workspaces för Windows (Vista)

4 svar · 538 visningar · startad av dAEk

dAEkMedlem sedan feb. 20041 816 inlägg

Ohoy

I Linux kan man ha flera workspaces men jag saknar det i Windows. Jag tänkte kolla om nån vet om det finns någon motsvarighet för Windows? Gärna gratis - allra helst open source.

mozillaMedlem sedan juli 20011 084 inlägg

VirtuaWin - The Virtual Desktop Manager

Har inte använt det själv så vet inte hur bra det funkar, du får gärna återkomma om du bestämmer dig för att testa det. :)

Ska testa och lägga in det i morgon (läs. senare idag, torsdag).
Tackar. :)

Nu har jag använt det både hemma och på jobbet och det funkar helt okej. Fattar dock inte riktigt hur man ska göra för att hålla ett program i ett workspace. Jag vill t.ex. att MSN:s fönster ska hålla sig till workspace 2 men de ploppar ändå upp i ettan när någon skriver till mig. Det är mycket lättare i Linux där man kan dra fönster till det workspace man vill ha programmet och så håller det sig där.

mozillaMedlem sedan juli 20011 084 inlägg

Jag testar det också en liten stund nu, och jag håller med inte fungerar riktigt lika bra. Men det finns ganska många inställningar, och det går även bra att dra program mellan fönster (om man aktiverar det). Det finns också en ganska avancerad Window rule, där borde du kunna skapa en regel som säger att MSN ska hålla sig till workspace 2.

122 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
119 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)